Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


sobota, 13 lipca 2013

Trochę nowych zmian i skarby z bazaru staroci...

Hej!


Dzisiaj udostępnię kawałek mojego pokoju dziennego. Jest tu trochę zmian, bo przybyła mi biała półka, dwa obrazki i to co widać....
....a resztę pokażę następnym razem!
 Ale jestem, co? hihi!
 Wybaczcie kochani, ale cierpię na brak czasu.Zeby  zrobić sesję, to muszę się skoncentrować (posprzątać!). Za tydzień zaczyna mi się urlop, to obiecuję, że będę więcej się udzielać.Pragnę też podziękować wszystkim zaglądającym za miłe słowa, dużo one dla mnie znaczą, a także za wiele prywatnych wiadomości i rozmów... Jesteście cudowni! :)



A teraz o starociach.
Wędrując po blogach, zauważyłam potężne zainteresowanie bazarami używanych rzeczy. U mnie w pracy jest też coś takiego dwa razy do roku. Wychodzę czasami stamtąd obładowana jak wielbłąd, bo i ceny są kuszące a i same starocie, to w większości prawdziwe skarby. Po za tym pod koniec bazaru można dostać wiele rzeczy za darmo, bo wszystko co nie zostanie sprzedane, ląduje po prostu w kontenerze na śmieci. Czasami aż się serce kraje słysząc brzdęk tłuczonego szkła, ale taka kolej rzeczy , nikt nie będzie zbierał całego tego dobra w kartony i wywoził z  powrotem do magazynu, bo tam jest potrzebne miejsce na nowe  "stare" rzeczy.
Pracuję w Rezydencji dla Seniorów, a to już naprawdę ostatnie miejce dla niektórych na tym ziemskim padole.Wielu  z tych mieszkańców nie ma nikogo, żadnej rodziny, spadkobierców, także wszystko co zostaje, musi ktoś posprzątać i tak jest to u nas uregulowane, że robi się z tych rzeczy bazary. Dochód przeznaczony jest na wycieczki dla Seniorów, także naprawdę w zgrzebnym celu. Sprzedającymi są ochotnicy wpośród babć i dziadków, także wszystko się kręci we właściwym kierunku.

Czy ta stara stylowa taca w wenecjańskim stylu nie jest przepiękna? Jest z drewna, prawdopodobnie z lipy, bo jest bardzo lekka.


Tej również nie mogłam się oprzeć...


....a ten talerzyk skradł moje serce. Nie jest duży, z motywem jakichś polnych kwiatów, a te ostatnimi czasy są dla mnie na pierwszym miejscu. Nie powiem, nawet polubiłam motywy róż na porcelanie, chociaż kiedyś ich nie cierpiałam, ale polne kwiaty i łąka to jest to co naprawdę sprawia mi przyjemność...


Talerzyk jest firmy Fürstenberg, jest to książeca manufaktura, istniejąca już ponad 250 lat.Porcelana  jest sygnowana, czyli coś dla zbieraczy..... Kto wie, może uda mi się zebrać z czasem całość z tej serii? Będę w każdym  bądź razie rzucać okiem na następnej wyprzedaży....







Zakupiłam także i te trzy gliniaki.
Gliniany garnek przydał mi się od razu do wszelakich dużych łyżek etc. Dzban przyda się na bukiety, a sówka będzie uprzyjemniać ciemne wieczory, bo to jest mały świecznik.

Te talerzyki dostałam od jednej z Babć za darmo! To bardzo stara porcelana (firmy Eschenbach). Są w kolorze kości słoniowej, ze złotym rantem.Na bazarze udało mi się dokupić więcej, co prawda innej marki, bo Arzberg, ale zbytnio się nie różnią......






...a na ten gadżet polowałam już dawno! Zawsze były na bazarach zbyt duże, a ten jest taki w samo prawie!


Zakupiłam trochę więcej rzeczy,ale te akurat wydały mi się najbardziej godne pokazania....
Dziękuję, że wytrwaliście do końca! ;)
Zyczę Wam spokojnej nocy i słonecznej niedzieli jutro już od samego rana...........
Serdeczności! 
:)))


28 komentarzy:

  1. Wow, to super sprawa i dobry pomysł :-)
    A zdobycze cudne! Mój faworyt talerzyk, ja tez bardzo lubie z polnymi kwiatami i takie wyszukuje, a w ostatnim czasie porcelana bardzo mnie zajmuje. Tace naprwdę wyjątkowe.
    Pozdrawiam ciepło, dobrej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kochana... Mnie porcelana na tyle zajmuje, że nie mam już gdzie jej stawiać1 hahahaha!
      Powinnam chyba niedługo zmienić nazwę bloga z "Mniej jest więcej" na "Więcej, jeszcze więcej"!!! ;)))
      Dobrze, że rzeczy co mi się z czasem opatrzą, oddaję z lekką ręką, bo inaczej byłabym zawalona...

      Usuń
  2. Zazdroszczę Ci jak cholera, te tace są boskieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!
    Kolory cudne, bardzo mi się podobają !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ach widziałabym je u mnie hi hi hi , pozdrawiam cieplutko, nie będzie mnie kilka dni i zahaczę do ikei, jak się cieszę , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No patrz... Miałam jeszcze jedną, bardzo podobną tylko z dodatkiem czerwieni, ale kupując na bazarze, zauważyłam, że podobała się i mojej koleżance. Z racji, że wszystkie prawie Babcie sprzedające mnie znają, to dostałam zniżkę. Sprezentowałam od razu dziewczynie, bo się z nią przyjaźnię.... Jak dorwę na następnym bazarze jakąś dla Ciebie pasowną, to Ci wyślę... hehe!
      Jedź, jedź Ali!
      Ikea, to ostatnio mój ulubiony sklep................. ;)
      Buziaki!!!

      Usuń
  3. Witaj Dorotko!!!!!!!!!
    Piękne.śliczne tak jak TY
    Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Irenko!
      Miło, że się odzywasz!
      ...żebyś była facetem, to pewnie nym się już zarumieniła! hahaha! ;)))

      Usuń
  4. no nareszcie sie odzywasz Dorotko, faktycznie lupy okazale (jak Ty to wszystko przynioslas do domku???) dla mnie talerzyk to numer 1- sliczny motyw :O)
    jeszcze przed wyjazdem musimy sie zdzwonic (wyjezdzamy w sobote o 4:30 rano)
    buzial
    a.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to nie wszystko!
      Pokazałam tylko część zakupów z ostatniego bazaru... W przywiezieniu pomogła mi koleżanka.
      Kupiłam jeszcze sokownik, młynek do kawy, radio i inne skorupy... A ile jeszcze rzeczy na poprzednich wyprzedażach! W następnym poście co nieco jeszcze pokażę. Miałam to zrobić w tym, ale te wszystkie skarby mam porozrzucane, po całym mieszkaniu i nie mogłam sobie przypomnieć "co jeszcze " dokupiłam.
      Amnezja Aniu, to już amnezja....
      Jasne, że musimy jeszcze pogadać.... Trzeba "wnętrzarstwo" koniecznie omówić! hihi!;)
      Może dzisiaj?

      Usuń
  5. Ale łupy :))) super ,że miałaś okazję stać się ich właścicielką :)
    pokazuj resztę ;)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zrobię jeszcze jednego posta na ten temat, ale tak jak napisałam wyżej - muszę to wszystko wyszukać!
      Uściski.... :)

      Usuń
  6. Ale piękną ścianę pokazałaś!!!Ciekawa jestem całej reszty pokoju.A starocie -cuda!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale Ci zazdroszczę , tace powaliły mnie na kolana cudowneeee :) Ja mam podobny serwis obiadowy po babci mojego męża , też ze złotym obramowaniem . Powiedz mi skąd masz te śliczne obrazki ?! Piękne są. pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Iza!
      Obrazki i ramki zakupiłam w Ikea.Zawsze omijałam te stoisko, bo jest blisko pachnących świeczek, a te działają na mnie mdłościami... hihi1 Jednak opłaciło się tam trochę powędrować....

      Usuń
  8. Porcelana,tace,gliniaki,,,same cuda!!!!!!!!!!wspaniałości!!Pokazuj nam szybko resztę,,,daj nacieszyć oczy!buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ach,,i jeszcze te obrazki są przepiękne,,!

      Usuń
    2. Zrobię to, ale jak zacznie mi się urlop... :)

      Usuń
  9. O Matko jakie piękne wszystko ! A ten serwis skradł moje serce , piękny jak u babci mojej :)
    Cuda zdobyłaś , zegar wspaniały ! Zazdroszczę strasznie .... :)
    A co do twojej pracy , to musisz być bardzo dobrym człowiekiem , w takich miejscach nie pracuje byle kto , moja mama tez pracowała w takim miejscu 10 lat i wiem , ze do pracy z takimi ludzmi , dla których to już ostatnia droga trzeba miec serce i zawsze dobre słowo . Podziwiam ludzi tam pracujących , bo patrzeć na śmierć to trudne zadanie .
    Pozdrawiam cieplutko i życzę slonecznej i rodzinnej niedzieli :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko, to nie jest zegar, może z jakości zdjęć tego nie widać, ale to jest stacja pogodowa (termometr, barometr i hydrometr)... ;)
      Wiesz, do tematu śmierć już się przyzwyczaiłam. Z takim wyrokiem rodzi się każdy człowiek i jest to naturalna rzecz, która należy również do życia... Wiesz, mniej jest to tragiczne jak umierają ludzie starzy, którzy swoje życie już przeżyli, tragedią jest, jak to są młodzi ludzie bądń dzieci........
      Buziaki!

      Usuń
  10. Oj kochana zakupy widzę udane;) Same skarby;)
    A ten serwis... przepiękny;) To prawda nie różnią się i wyglądają przecudnie;)
    Naprawdę super łowy;)
    Pozdrawiam Cię kochana bardzo i udanego tygodnia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawzajem!
      ...dobrze, że już poniedziałek mam z głowy... ;)

      Usuń
  11. Piękne i udane te Twoje zakupy.Fotki są tez fajne.Pozdrawiam serdecznie.Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję....................... :)
      ...i zapraszam częściej do mnie!

      Usuń
  12. Ale masę rzeczy upolowałaś! Fajnie, że masz okazję do zakupu takich fajnych przedmiotów; i jeszcze w okazyjnych cenach :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. Kasiu... Tak jak pisałam wcześniej - to tylko cząstka z tego co upolowałam... :)
    Serdeczności...............

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie cudny talerz z motywem kwiatowym potem porcelana no bo ja miłośniczka tłukących się rzeczy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjny pomysł z taką "wyprzedażą"! Sama bym się wybrała chętnie :-) Same cacuszka wypatrzyłaś :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja, tace unikatowe pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)