Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


sobota, 25 stycznia 2014

Tort egipski

Witajcie!


Czas leci niesamowicie, nawet się nie obejrzałam, a tu już końcówka stycznia. Mało mnie ostatnio tutaj było, bo życie niestety pędzi i to co realne jest na pierwszym miejscu.
Z Nowym Rokiem zaczęło się wszystko od nowa i co za tym idzie ruszyła machina  urodzinowa... 
Oj, a jest ich w tym miesiącu zatrzęsienie...
...w tym i moje!
Nie pytajcie się które, bo w pewnym wieku już się kobiet o wiek nie powinno pytać... hihi! ;)
Ale pragnę serdecznie podziękować za życzenia wszystkim tym, którzy zawalili mnie nimi na Fejsie i NK Dziękuję, dziękuję i jeszcze raz dziękuję! :)

W tym roku zrobiłam ten sam tort co w zeszłym, ponieważ się sprawdził. Przepis znajdziecie u tej przemiłej pani w Moje Wypieki, jest to dość popularna strona.
Ja zrobiłam tylko w nieco większej tortownicy, bo o średnicy 26cm. Ale nie było to problemem względem składników, bo po lewej stronie znajdziecie tam przelicznik foremek. Naprawdę fantastyczna sprawa!
Tort egipski, to jeden z moich ulubionych.Uwielbiam ten smak orzechów laskowych  i chrupkiego karmelu....
Z moich osobistych uwag  co do przepisu, to ze składników wychodzi zbyt spora porcja kremu budyniowego tak jak i  bitej śmietany. Także te proporcje można śmiało zaniżyć.
W tym roku zrobiłam nieco większe kawałki karmelu, ale lepiej żeby były drobniejsze.Kawałki zachowują kruchość przez około dwa dni, potem miękną. Nie przeszkadza to jednak walorom smakowym.
Odradzam też chrupania zanim dodacie do ciasta!!!
Ja się połaszczyłam, odłamałam kawał...
...ot i ząbek do naprawy! No i masz babo placek..........







Jest u mnie trochę nowości w domu, ale niestety nie wszystko zdołałam sfotografować...
Ale... Już teraz mogę pochwalić się moją nową latarnią.
Patrzcie i podziwiajcie! ;)



A tak wygląda nocą...

 
Nabytek z Ikea...
Kurcze, coraz bardziej lubię ten sklep! ;)
Całusy dla wszystkich zaglądających tutaj.............
Lecę na Wasze blogi.........
Narra!

62 komentarze:

  1. Jaki dobry tort az slinka leci.....latarnia cudna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana tort wygląda niesamowicie smakowicie... no widzisz z wrażenia mi się zrymowało :))) Latarnia wprost przecudowna, też się lubuję w ich podziwianiu, a Twoja nie wiadomo czy lepiej wygląda za dnia czy nocą z zapaloną świeczką ! ! ! Widzę już na kolejnym zdjęciu, że też masz słabość do storczyków, mnie mojego udało się zachęcić do kolejnego kwitnienia, zobaczymy co będzie dalej.
    Składam Ci także najszczersze życzenia urodzinowe... 100 lat, 100 lat niech żyje, żyje nam ! ! !
    Spełnienia najskrytszych marzeń, zdrowia, spokoju i szczęścia, niech każdy dzień będzie lepszy od poprzedniego :)))))
    Narka ;)
    P.S. Ja idę do dentysty na początku lutego :( Nie chcem, ale muszem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, tort nie tylko wygląda smakowicie, on jest po prostu smaczny!
      Latarnię wypatrzyłam chyba z odległości dwudziestu metrów! Jak coś mi wpadnie w oko, to wykazuję się wyjtkowo sokolim wzrokiem. Szukaliśmy akurat odpowiedniego dywanu dla Tima.
      Zostawiłam go (ich!) w tych poszukiwaniach, a sama pofrunęłam w jej kierunku i już nie wypuściłam z łapek! ;)
      To prawda, mam słabość do storczyków , obecnie jednak już zaprzestałam dokupywać nowe egzemplarze, bo parapety zawalone i szczerze Ci powiem, że nawet część kolekcji nawet bym oddała, bo za dużo mi już tego wszystkiego, kwiaty mają za ciasno.U mnie kwitną jak szalone! Nawet już udało mi się co niektóre porozmnażać... :)
      Dziękuję za życzenia... :))) Jak jest zdrowie, to jest już prawie wszystko.......
      No patrz! To będziemy obydwie siedzeć na fotelach dentystycznych w lutym! Ja obowiązkowo z zastrzykiem, bo jestem wrażliwa na ból! Zawsze to mówię jako pierwsze, jak wchodzę do gabinetu... hehehe!
      Uściski............

      Usuń
  3. Torcik wygląda przecudnie, poczęstuję się, muszę !!!!! Taki soczysty, palce lizać !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bierz kochana! Jeszcze trzy kawałki zostały! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, tylko świnia jestem z łapami do tortu a życzeń nie złożyłam. Tak więc samych radości, więcej czasu dla siebie i dla bliskich. Miłości i szczęścia, , na każdy dzień. buziol

      Usuń
    2. Oj tam......... Mnie czasami też się zdarza, także przybij raciczkę! ;)
      Dziękuję!!!

      Usuń
  5. O 1 w nocy takie pyszności....
    Najlepsze życzenia, spełnienia marzeń :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co tam pora! Można jeszcze wybiegać (jak nie na żywo, to przynajmniej w myślach...hihi!)
      Dziękuję Ci Teniu...... :)

      Usuń
  6. W pierwszych słowach gratulacje urodzinowe, które by nie były i tak zawsze jesteśmy piękne i młode, tort wygląda apetycznie, a Ty zawsze wypiekasz coś niekonwencjonalnego..... latarnia jest świetna, od razu pomyslałam sobie jakie piękne refleksy świetlne musi dawac wieczorem i proszę, trafiony, zatopiony:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, wszystko kwestia autosugestii... hihi! ;)
      Dziękuję! :)

      Usuń
  7. Dorotko Kochana, biorę do ręki tego storczyka z Twojego okna( plamisty jest prześliczny) i biegnę rankiem złożyć Ci najpiękniejsze życzenia urodzinowe. Bądź zawsze szczęśliwa i młoda duchem ( mam na to swój własny przepis, mogę Ci podesłać), miej piękne serce i kochaj, to, co piękne...
    Latarenka śliczna, masz rękę...
    Ta, którą dostałam od Ciebie nieustannie cieszy moje serce:-))))) Pozdrawiam z zaśnieżonej już Małopolski:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...te plamiaste są naprawdę piękne. Czekam aż przekwitnie, (na co szybko się nie zanosi) bo muszę go rozdzielić.W doniczce wyrosła mi druga sadzonka i obydwie mają za mało miejsca na tyle, że nawet doniczka juz z przesilenia korzeniami pękła...
      Cieszę się, że sówka nadal się sprawdza i dziękuję za życzenia... :)
      P.S. U mnie taka pogoda jaką widać na zdjęciach za oknem.......

      Usuń
  8. Wszystkiego dobrego Dorotko z okazji tych " 18-tych " urodzin, tort wygląda apetycznie wiec się wirtualnie poczęstowałam:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak... "18-stka"...hihihi!
      Zamknęłam już następną z kolei!
      Dziękuję!

      Usuń
  9. Wszystkiego dobrego i nie ważne ile to wiosen tortem się poczęstowałąm pysznie wygląda a lampion jest piękny i ten storczyk cudowny buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz widze taki torcik,wyglada oblednie!!!sto lat, sto lat Jubilatko!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana możesz upiec taki sam!
      Dziękuję za życzonka........

      Usuń
  11. Dorotko, najnajlepsze zyczenia...duzo zdrowia i usmiechu w codziennej bieganinie!♥♥♥ Latarnia piekna, nie widzialam ich w Butzweiler...widocznie jakas nowosc, ale widzialam tam za to Ecktorpa do spania, Damian zauwazyl... buziaki i smacznego!!!
    ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu!
      No patrz, jaki to Damian ma dobry wzrok!
      Jednak jeżeli tego typu Ecktorpy są zdjęte już z produkcji, to jest dla nas musztarda po obiedzie, bo Ja muszę mieć możliwość (jakby co!) zamiany gwarancyjnej. Ale do tamtej Ikea się wybieram tak czy siak, ze względu na ten potężny sklep obok, z polsterami.
      Latarnia jest nowością. Nie widziałam tam takich wcześniej. Powiem Ci, że w ogóle stoisko ze świeczkami i latarniami to omijam zawsze wielkim kołem, bo już z daleka duszą mnie te zapachy. Latarenkę wypatrzyłam na jakimś zaaranżowanym regale i z tamtąd capłam! ;)))
      Cmokasy!

      Usuń
  12. Dorotko oby wszystko co najlepsze bylo przy tobie i z toba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję... Najważniejsze to zdrówko... :)

      Usuń
  13. Sto lat ,sto lat!!!! choc spöznione to szczere..
    Jesli chodzi o tort..to jak zwykle dla mnie mistrzostwo swiata...
    Latarenka jest przepiekna..ale i te storczyki stojace obok sa piekne))
    Pozdrawiam ,u nas dzis bialo...bardzo bialo ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sniegu Ci zazdroszczę , jak możesz to podeślij trochę kochana! ;)
      U nas na dworze szaro-buro-zielono.......... Bleeeee! :(

      Usuń
  14. A jest co podziwiać :)) Latarnia piękna bardzo, a torcik smakowity :)) Wszystkiego najlepszego kochana!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latarenka może być też szklarenką. Kwestia aranżacji....
      Dziękuję i cmokasy!

      Usuń
  15. Spóźnione życzenia urodzinowe :) Spełnienia marzeń i więcej czasu dla siebie ;) Tort bardzo apetycznie wygląda, a latarenka piękna . Całuski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjjjj.... Z tym czasem to trafiłaś w sedno!
      Oby do lata, bo wtedy będą dłuższe dni, to i człowiek będzie miał więcej energii......
      Buziaczki!

      Usuń
  16. O matko ! Ale przecudna ta latarnia! <3 idealna by się wpasowała do mojej sypialni! :) a torcik wygląda bardzo smakowicie :)
    pozdrawiam gorąco
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Startuj Aniu do Ikea!
      Kto wie, może też już nie wypuścisz z łapek!;)
      Uściski........

      Usuń
  17. Dzięki za tort
    i KISSS
    i STO lat
    (uściski gorące)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie pochłaniam ostatni kawałek...
      Pozdrowionka.................

      Usuń
  18. Oooo,,,pyszności zrobiłaś ogromne!!Wszystkiego najlepszego MAŁOLATO!ihih,,moje były w grudniu i też jakoś niezbyt chciałam chwalić się liczba,hhh:)Latarenka swietna:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to co niektórzy mówią? MAŁOLATA starsza od węgla! hahahahaha! ;)))
      Serdeczności! :)

      Usuń
  19. Można pytać kobietę o wiek, ale nie powinien się nikt dziwić jak od pewnego momentu kobieta będzie uparcie powtarzać, że ma dalej naście lat na karku ;> Spóźnione ale wszystkiego najlepszego! Ciasto wygląda pysznie <3 A latarenka jest cudna!! Uwielbiam latarenki a Twoja daje niesamowity efekt po zapaleniu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam... Nie to, żebym tam zaraz jęczała............ Każdy wiek ma swoje plusy. Zauważa się to dopiero w wieku średnim właściwie.
      Pozdrawiam.......

      Usuń
  20. Tort byl naprawde smaczny wczoraj go osobiscie prubowalam pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już pożarty! ;)
      Osobiście dopilnowałam!

      Usuń
  21. Smaczności , wygląda bosko ! Latarni zazdroszczę jak cholera ...a o ikei się wogóle nie wypowiadam , jak stamtąd wychodzę , tydzień muszę odchorować ! Zapraszam na mojego nowego bloga http://cospieknegocelpaulina.blogspot.com/ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już tam byłam i luknęłam.....
      Serdeczności.......

      Usuń
  22. Dorota, lece na tego torta!

    Sto lat!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja też korzystam z tego "pysznego bloga" :) Tego tortu nie znałam, a lubię orzechy, więc koniecznie muszę zrobić.
    Latarenka rzeczywiście śliczna!
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj!
      Zrób jednak mniej kremu, bo naprawdę w przepisie jest go zbyt dużo....
      ;)

      Usuń
  24. Kochana, ale piękny i smakowity tort. Wygląda prześlicznie... Ale Twoja rodzinka ma z Tobą dobrze.
    A latarnia piękna, i jak ślicznie wygląda jak już jest ciemno. Ściskam Dorotko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmmmm.... Rodzinka czasami marudzi, ale co tam............... ;)))

      Usuń
  25. Latarnia super. Ślicznie się prezentuje i w dzień i w nocy.
    Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. Tort wygląda smakowicie----- już się poczęstowałam ... mniam...mniam...
    Cieplutko pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna latarenka. Muszę omijać Ikea szerokim łukiem ;) A z okazji urodzin wszystkiego naj, naj Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a Ja bym tam siedziała dzień w dzień!
      Dziękuję! :)

      Usuń
  27. Torcik urodzinkowy jak znalazł:) Wszystkiego najlepszego, słodkiego i rumianego droga wodniczko, dusz bratnia.Wielkie gratulacje i uścisków moc!

    OdpowiedzUsuń
  28. Dużo zdrówka i zawsze odrobinkę szczęścia ,tort wygląda przepysznie i tak napewno smakuje ślinka mi ciekie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Boziu, a ja na diecie! Wspaniały tort, ślinka mi autentycznie cieknie, bo wygląda mega mega apetycznie. Pozdrawiam i zazdraszczam uczty.

    OdpowiedzUsuń
  30. Sto lat, tort smakowicie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  31. Wszystkiego najlepszego :) A torcik - pyszotka :-P

    OdpowiedzUsuń
  32. Kurcze, dlaczego u Ciebie wiosna! To nie sprawiedliwe! A do mnie dopiero dziś po południu się dokopali :-)
    Dołująca ta zima, ja wole jednak z błotem, no ale akceptowałam ten śnieg dla dzieci :-) ;-)
    A torcik , jak wszystkie Twoje wyroby, wygląda ... mniam, mniam
    Zaraz wrzucę do ulubionych
    Miłej niedzieli Dorotko!

    OdpowiedzUsuń
  33. Ach ... oczywiście mnóstwo serdeczności z okazji urodzin :-)
    Cmok, cmok!

    OdpowiedzUsuń
  34. Skosztowałabym małe co nieco :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dorotko, u nas się obchodzi imieniny, a wczoraj było Doroty, więc Ci ślę buziaki!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...
      Powiem Ci, że wyjątkowo w tym roku o nich nie zapomniałam... :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)