Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


wtorek, 15 kwietnia 2014

...coś wielkanocnego do dziecięcego pokoju




Witajcie!


Święta coraz bliżej, dlatego jest coraz więcej nerwówki i pośpiechu związanego z typowym przesadnym sprzątaniem (na błysk!), dekoracjami, oraz przemyśleniami  menu, i spisywaniem oczywiście, co trzeba jeszcze w tym celu zakupić.
U nas zaczęły się już ferie wielkanocne i co za tym idzie, dzieciaki są w domu... Ratunku!!!
Niestety obecna  pogoda jest pod psem i chłopcy w domu dokazują, że przychodzą momenty z cyklu - "...ludzie, trzymajcie mnie, bo nie wyrobię!"
Przecież nie pozwolę im hipnotyzować się telewizorem, bo mają oglądanie ograniczone.
Uważam, że dzieciom w ich wieku starczy godzina dziennie, bo inaczej zamieniają się w zombiaków.
Nie macie zresztą wrażenia, że większość dziecięcych filmów animowanych ogłupia dzieci?
Te zbyt szybko zmieniające się obrazy, głupkowato skaczący bohaterowie kreskówek dają taki efekt, że dzieciaki zaczynają robić tak samo i skaczą jak pinpongi...
Zeby więc nie eksplodować, zaczęłam grzebać w sieci i znalazłam  oto coś takiego dla nich!
Wystarczy trochę kolorowych papierów, ołówek, waciki, nożyczki i klej :

wohnideen.minimalisti.de

 I zaczęło się wycinanie... ;)


A tutaj już efekt:




Jak byście mieli ten sam problem z Waszymi milusińskimi, to może skorzystacie z innych inspiracji.
Proszę bardzo:

wohnideen.minimalisti.de

wohnideen.minimalisti.de

wohnideen.minimalisti.de

wohnideen.minimalisti.de

wohnideen.minimalisti.de

wohnideen.minimalisti.de

A to już migawki z dzisiejszego dnia...




Pędzę przeglądać swoją magiczną księgę z przepisami!
...bo jeszcze nie mam koncepcji co będę piec.
 A Wy?

...do następnego popisania! :)

57 komentarzy:

  1. Cudowna wiosna już u Ciebie,,u mnie na odmianę padał grad!
    Super zabawa na wycinanki z dziećmi,a do tego jaki szałowy efekt! Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba coś wymyślać, żeby nie włazili na głowę! ;)

      Usuń
  2. Królicze girlandy superowe! To jest ulubiony temat dzieciaków ostatnio :-)
    Kupiłam dzisiaj mojej córci żelowe naklejki na szybę - króliki, porwała na kawałki i ugotowała z nich zupę dla koźląt :-) ... tak sie teraz bawimy :-)
    Dorotko, czy to Złotokap tak Ci kwitnie? Czy czymś go nawozisz?
    Wiele radości z okazji nadchodzących Świat! Uściski ślę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten krzaczek Iwonko niestety nie mój!
      ...a szkoda! :( Może kiedyś sobie taki sprawię....
      Raczej to nie złotokap Iwonko, chyba że się mylę, to niech mnie ktoś poprawi.Dziewczyny tu wymieniły jeszcze dwie inne nazwy - glicynia i wisteria. Zerkłam w Google na zdjęcia i obydwie nazwy są właściwe.

      Usuń
  3. U nas ferie od czwartku, więc jak chłopaków ogranie głupawka, podsunę im ten post. Świetny pomysł ....
    Piekne krzewy w Twoim ogrodzie.
    Pozdrawiam
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście dzisiaj była piękna pogoda, to moi ewakuowali się na dwór! hehe!
      Ale na zimnicę i deszcz trzeba coś wymyślać, bo tak jak piszesz - głupawka ogarnia....
      To nie są moje krzewy! Ale z chęcią bym taki krzaczek przygarnęła...
      Serdeczności........

      Usuń
  4. Super pomysł a ja właśnie szukam czegoś dla córki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast królików, możesz zrobić kury... ;)

      Usuń
  5. Pomysłowa dekoracja do pokoju.Glicynia obłędna u na to widoki rzadkie
    Ciasta-tradycyjne jak co roku .Babka drożdżowa ,sernik, snikers czyli miodownik z białek Pavlową no i po drodze jeszcze coś wychodzi.Córka pewnie Paschę- rok temu zrobiła i to ją zachęciło.Może mazurek....ale nie przepadam
    Ja mam takie listy świąteczne z menu łącznie z zakupami pod ich kątem.Potem tylko modyfikuję
    Miłego szukania przepisów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas takich pnączy jest dużo! Pięknie to wygląda na domach, albo altanach.Niestety ani jednego, ani drugiego nie posiadam na własność, także nieco mnie to hamuje w nabyciu sadzonki...
      Ulllala! Ale masz repertuał w wypiekach! Ja pewien zamysł mam, ale z pieczeniem (tym już na święta) ruszę się dopiero w piątek...

      Usuń
  6. Ja nawet nie zaczęłam sprzątać... Wszystko znowu na ostatnią chwilę. Zawsze planuję wziąć się wcześniej za robotę i zawsze, ale to ZAWSZE coś nieoczekiwanego wyskakuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i co? Ja też jeszcze nie zaczęłam sprzątać.Tak na marginesie, to nawet zabawnie by było jakbym obecny stan mieszkania obfotografowała... Zdjęcia zaj....szczo wnętrzarskie by wyszły! hahahahaha! ;)

      Usuń
  7. Super pomysł z tymi wycinankami :-) Ale już świątecznie u Ciebie !
    Ściskam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopasowywuję się do wymogów świata blogowego! ;))) hehe! ;)

      Usuń
  8. He, he fajne maja te tyleczki:))

    Pieknie kwitnie wisteria, a toz to kwiecien dopiero..
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku (jak nigdy) wszystko wystartowało szybciej.... Sama patrzę i nie mogę uwierzyć....
      Uściski!

      Usuń
  9. Super zorganizowałaś im czas :) Muszę skraść pomysł i zaangażować Patryka do roboty ;) A co do bajek to zgadzam się z Tobą w 100% . Niestety moje dziecko ma zakazy na niektóre bajki bo są agresywne i nic nie wnoszą pożytecznego w jego życie a wręcz odwrotnie :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No patrz!
      U Ciebie też? A to które skreśliliście z oglądalności?

      Usuń
  10. Ty na pewno wymyślisz coś nowego i efektownego, ja piekę sernik z brzoskwiniami, ciasto kokosowe z masą cappuccino i oczywiście babka i mazurek, którego bedzie szkoda rozkroić, a pomysł z królikami swietny, wesołego Alleluja dl acałej Rodziny:)Beata:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Ciebie również wesołego Alleluja! :)))

      Usuń
  11. króliczki boskie ! u nas porządki trwają, na dekorację jeszcze czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie porządki dopiero od jutra...
      Ustawię sobie budzik na piątą rano i heja! ;)

      Usuń
  12. Cudne te króliczki!
    Ja skłaniam się ku serowcowi, ale może jeszcze coś innego wymyślę :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      U mnie będzie też coś sernikowatego... :)
      Buziaczki Kasiu!

      Usuń
  13. Świetny pomysł miałaś, i czas zajęty i ręce zajęte i głowy. Zajączki superowe :) A bajki, to znaczy filmy teraz te współczesne są do kitu. Dużo przemocy, przekleństw, niczego dobrego nie przekazują i nie uczą. Dlatego jak moi chłopcy byli mali to włączałam im bajki na których ja się wychowałam "Bolek i Lolek", "Reksio" i tym podobne. Ale teraz są już na tyle duzi, że sami sobie niestety wybierają co chcą oglądać i mamusia nie ma już nic do gadania :( Właśnie, co ja upiekę, jak na razie to tylko mi krąży po głowie Baba Jaga z "Małgosi i Jasia", tylko nie mam takiego pieca hi hi. Dobra, zaczynam pisać głupoty.
    Pozdrawiam słodko Dorota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi chłopcy lubią wycinać, kleić... Szczególnie najmłodszy. Ważne jest, żeby ich to zainteresowało i nie trwało zbyt długo, bo inaczej zaczną się kłócić.
      "Bolek i Lolek" to superancka klasyka! Moje dzieci też to znają i dzięki You Tube można oglądać właściwie kiedy się chce. Ale my narzuciliśy im ograniczenia.Nie mogą oglądać kiedy chcą, co chcą o jak długo chcą.
      Myślę, że jedyny program w telewizji niemieckiej, który prowadzą ludzie bardziej świadomi co dla dzieci jest dobre i wybierają co jest odpowiednie, to KIKA. Niestety już SUPER RTL, czy NICKOLODEON pcha co się da, i tutaj już my musimy działać wybiórczo.
      Co?! Baba Jaga?! Oj, chyba dzieci zaszły Ci za skórę...hihi! ;)))

      Usuń
  14. Wróciłam jeszcze raz pooglądać króliczki :-)
    Świetna ta girlanda! Pozwolisz,ze się zainspiruje....czyli innymi słowy podkradnę ci pomysł?

    Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bierz co chcesz kobieto! ;))) Po to jest to przecież... ;)

      Usuń
  15. Świetny pomysł dorotko, wyglądają króliczki bosko!
    u Mnie już posprzątane, w piątek zaczynam pieczenie;-) i gotowanie!
    Śliczne te krzewy:-)
    Buziaczki przesyłam kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Ciekawa jestem, czym tym razem zaskoczysz......;)
      Buziaki!

      Usuń
  16. Ale piękna glicynia, i już kwitnie, a moje tyle lat nie chce kwitnąć!
    A w Twoim domu czuć magię świąt:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie moja glicynia Basiu! Wracając z zakupów pstrykłam fotkę.
      Możliwie, że u Ciebie zbyt zimno... U nas dużo jest takich pnączy, bo i klimat cieplejszy...
      Buziaczki!

      Usuń
  17. Girlanda prezentuje się wspaniale :)
    A w wypiekowych planach mam babkę kawowo-czekoladową oraz mazurek kokosowy, jeszcze żadnego nie robiłam więc nie wiem jak wyjdzie, ale lubię wypróbowywać nowe przepisy ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będę też próbować nowe przepisy ,mam nadzieję, że nie zmarnuję na nich składników! hihi!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Witaj Dorotko,

    Bajki.. niestety masz rację, jednak super pomysł podsunęłaś z tymi zającami :-) Moja Zuza za mała na wycinanie, ale chyba zrobię to ja a razem będziemy naklejać. Dziękuję za inspirację :) Pogoda rzeczywiście straszna, do Świąt już nie daleko miejmy nadzieję że tylko Dyngus będzie mokry, ale nie od deszczu. Pozdrawiam Cię ciepło, życząc zdrowych, wesołych i rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a Ty myślisz, że Ja nie wycinałam?!
      hihihihi! ;) I to z wyciągniętym językiem, jak mała dziewczynka! ;)))
      Również zdrowych i wesołych świąt! :)

      Usuń
  19. Zajączkowy zawrót głowy ;))) Pogoda się u mnie wprawdzie zbiesiła i zimno jest straszliwie, ale obiecują w prognozach ciepłe święta, no zobaczymy... ;))) Co by tylko nie było jak w tym przysłowiu - "obiecanki cacanki a głupiemu radość" :)))
    W zeszłym roku upiekłam makowiec, taki drożdżowy zawijany ale po zawinięciu włożyłam go do formy na babkę (foremka jest duża). Wyglądał jak drożdżowa baba a po przekrojeniu... niespodzianka makowiec :)
    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sprawdzałam pogody u mnie na Wielkanoc, ale dzisiaj w dzień było dość gorąco, ale z rana pojechałam do pracy jeszcze w kurtce zimowej. A teraz wygląda tak, jakby miało padać....
      Hmmmm.. Makowiec? Też zrobię! A co tam! będziemy jeść ciasta przez cały tydzień! ;)
      Paczuszka doszła!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Jakie piękne błękitne wydziergane jajka! I cała reszta... Kukurydza już wsadzona w ogrodzie...
      Wow!
      Będę miała czas, to Ci jeszcze odpiszę na privie.
      Noooo... I oczywiście pochwalę się na blogu.... :)
      Cmokasy..........

      Usuń
  20. Nie mow , ze te glicynie masz u siebie w ogrodzie :-( ja tez taka chce buuuuuu . Ale to niemozliwe, niestety . Za zimno u mnie. Girlanda fajowa, szkoda ze nie moge zrobic takiej z moimi wnuczkami. Rok temu razem spedzalismy Wielkanoc,a teraz one w Polsce my tutaj. Trudno . Dorotko wszystkiego najlepszego na te Wielkanocne swieta. Buziaki Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glicynia nie moja Aniu, ale w naszym klimacie dużo takich u nas...
      Niestety takie życie, że jedno się tyskuje, drugie się traci...
      Dla Ciebie przede wszystkim dużo zdrówka życzę! A reszta sama się znajdzie.

      Usuń
  21. Fajowe te króliczki, chyba jutro razem z córka wypróbujemy :) Może starszaka też się uda namówić do pracy. W każdym razie dziękuję za inspirację ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starszak jak się poprzygląda, to chęć mu przyjdzie... Mnie samą wciągnęło! ;)))

      Usuń
  22. przepiękna girlanda z króliczków ! Zapraszam do mnie i życzę wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj Dorotko!!!!
    Wspaniały pomysł !!!!
    Dorotko wspaniały świat
    smacznego jajka i bogatego zajączka !!!
    Pozdrawiam serdecznie.
    Ciasta popieczone nawet torcik żółty !!!
    Zapach się roznosi po całym mieszkaniu.
    Moje skarby juto przyjadą.
    pozdrawiam serdecznie Irena

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale wesoło i kolorowo- tak jak powinno być na Wielkanoc! Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  25. Na temat TV i dzieci mam wieledo powiedzenia i zastrzeżeń tak jak ty - kochana dla ciebie oraz twych bliskich życzę zdrowych i spokojnych świąt wielkanocnych buziaki śląc Marii z rodziną

    OdpowiedzUsuń
  26. No tak , gdzie sa te bajki naszego dziecinstwa ? Sama wracam myslami do nich :) Bardzo mi sie u Ciebie podoba i pozwolisz mi zostac tu na dluzej :) pozdrawiamy :)Dorota

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne zdjęcia.
    Ciepłych, pogodnych Świąt w gronie najbliższych, oraz mokrego dyngusa życzy Małgosia z rodziną : )

    OdpowiedzUsuń
  28. Wpadłam złożyć życzenia:Wyjątkowych Świąt w gronie bliskich !!!A girlandę jakos u Ciebie przegapiłam,cudna jest!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Radosnych Świąt ! Pozdrawiam serdecznie - M.

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudne te girlandy-i te papierowe i...kwiatowe:-)
    Radosnych i Pogodnych Świąt!!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)