Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


sobota, 5 kwietnia 2014

Czas zaczynać jajca robić!

Hej!


Jak tam u Was z dekoracjami na Wielkanoc?
Bo Ja to jakoś jestem do tyłu z tym wszystkim.
A przecież to już niedługo!
Dlatego zaczęłam nieco przyozdabiać domostwo, chociaż zbyt nie rozpędzam się w tym kierunku.Cały czar Wielkanocy, przyćmiewa u mnie komunia mojego średniaka, która jest powodem wielu przygotowań i co za tym idzie stresu... Jak Ja to wszystko przetrwam (przeżyję!), to chyba już nic lepszego mi w tym roku nie może się przydażyć!
Na zeszłą Wielkanoc było skromnie i w tym roku chyba podobnie będzie, brak czasu, gonitwa i nadrabianie w Weekendy tego, czego w tygodniu nie dam rady zrobić, przesuwa na plan drugi przyjemności...
W zeszłym roku królował u mnie różowy kolor, w tym dołożyłam do niego turkus, miętę i błękit. Głównie bazuję na tym co już mam, chociaż asortyment w sklepach kusi, oj kusi... Ale jak tak sobie pomyślę ile tego wszystkiego już MAM i GDZIE to potem będę składować, to rozsądek bierze górę.
Nie zauważyliście jakieś takiej dziwnej tendencji na blogach, że ludzie kupują wiele durnostójek tylko po to, żeby zrobić zdjęcie?
Sama się na tym przyłapałam i powiedziałam sobie STOP!
Nie chcę zawalać sobie domostwa ciągle to nowymi nieprzydatnymi klamorami. Wolę zrobić coś własnymi rękoma i to coś takiego, co jeżeli się znudzi, bądź czas na to przeminie, to można będzie wyrzucić bez żalu. Świetne do tego są materiały naturalne... Jakieś gałązki, mchy, kwiaty... Czyli wszystko to co daje natura.
Gniazdek na zdjęciach nie zrobiłam sama, ale są bardzo proste do wykonania. Wystarczy tylko trochę siana, gałęzi i klej do klejenia na gorąco.






Swiecznik został ubrany także w gałęzie... Myślę, że chyba mu w nich do twarzy... ;)



Dzisiaj trochę krótko, bez wielkiego rozpisywania się, bo czas mnie kochani goni!

Miłego wieczorka i do następnego posta! :)
(mam nadzieję, że będzie bardziej obfitujący w zdjęcia i długość...hihi!)
Paaaaaaaaaa!


49 komentarzy:

  1. Zarabiste gniazda !!! Dorota, sory ale ja tez takie sobie zrobie . Kradne Twoj pomysl ;-) . Mowisz, ze jestes w lesie z ozdabianiem domu na Wielanoc ? Ja pamietam , ze jak mieszkalam w Polsce to zawsze scigalam sie z byla tesciowa i jej corka o to , ktora pierwsza ubierze swoj dom i ktora lepiej to zrobi . Lo matko, ale mnie to meczylo . W koncu zrozumialam, ze to jest jakies chore, przeciez robie to dla siebie . No i przystopowalam . No a tutaj w Norwegi to juz wogole mam luzik , jakby lenia przystoikowego ( nie wiem czy jest w ogole takie slowo ???? ) . Robie to zazwyczaj wtedy kiedy chce i co chce. Czasami cale pudla zostaja na stryszku, a ja wyciagam tylko kilka rzeczy . Ostatnio na wszystkich prawie blogach szal Wielkiej Nocy - zolto , rozowo , jajcowo , galazkowo . Prawie wszyscy juz przezywalaj te swieta. No i przyalpalam sie na glupia mysla, ze jestem w lesie. Dopiero po chwili mowie do siebie - Anusc, znowu zaczynasz gwiazdorzyc ?? Anus , zjedz Snickersa !!! No i mi przeszlo. Napisalam bloga o wszystkim i o niczym , tylko czekam na Tomka , ze mi zdjecia wrzuci . Nic tam o swietach swiatecznie nie ma ;-) . Buziaki Dorotko. A moze wsiadziecie w auto i sie przez morze brykniecie do nas, mam caly tydzien wolnego ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu rób!!!
      Są proste do zrobienia a materiały znajdziesz zaraz po otwarciu drzwi na dwór... ;))) hihi!
      Ja trochę przystopowałam z tym całym deko-kramem i zaczynam coś robić jak mam na to czas i chęci.... A z tych dwóch ostatnich rzeczy u mnie, to tyle co kot napłakał...
      Kochana, niestety teraz to znowu Ja wolnego niemam!
      Ale na następną Wielkanoc mogę Cię z przyjemnością nawiedzić. Tim będzie wtedy już w Norwegii, mówił że gdzieś tam w Buskerud (czy jakoś tak).
      Daleko to od Ciebie?

      Usuń
    2. No zartujesz chyba - to ja mieszkam w Buskerud fylke :-) hehe

      Usuń
    3. Poważnie?!
      Kochana, to Ty pisz do mnie na priv, na moją pocztę! Koniecznie trzeba o tym pogadać.......... ;)))

      Usuń
    4. Niestety nic nie mam od Ciebie na skrzynce, może źle adres wpisałaś. Mój e-mail to :
      voncologne@gmail.com

      Usuń
  2. Mysle, ze tak przyozdobiony zyrandol jest dekoracjaz efektem"wow" I juz specjalnie nie musisz nic dodawac w tym temacie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję... :)
      Coś tam pewnie jeszcze wymyślę, ale to tylko z tego co mam...

      Usuń
  3. Ty jesteś do tyłu? To ja mam kompletne zero Wielkanocne! Nie mam pojęcia kiedy i co mam zrobić. Może takie gniazdka chociaż sklecę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie to o gęsią skórę przyprawiają mnie gotowania, pieczenia...
      Ale pewnie jak porządne Matki-Polki, to My kobiety niedośpimy, ale wszystko będzie jak trzeba i to jeszcze z nadwyżkami... ;)))

      Usuń
  4. Żyrandol z tymi gałązkami wygląda obłędnie!! Jestem zachwycona!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a mnie się Twoje dekoracje bardziej podobają!

      Usuń
    2. No coś Ty:-) Ale miło mi:-)

      Usuń
  5. O ludzie! Cudnie już u Ciebie, ja to dopiero jestem w lesie :) ale jak to mówią nie od razu Kraków zbudowali. Gniazdka to fantastyczny pomysł, naprawdę warty odgapienia. Jeśli chodzi o zawalanie domu stroikami masz zupełną rację. Tak się jakoś złożyło, że wielkanocnych ozdób mam mało ale gwiazdkowych dużo za dużo i w efekcie strojenie gwiazdkowe stało się frustrujące zamiast przyjemne. Ostatnio wpadłam na pomysł, żeby czas jakiś przed gwiazdką wyprzedaż zrobić :)
    Buźka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat wielkanocnych ozdób mam też mniej niż tych na BN, ale tak czy siak i tak absolutnie wszystkich nie będę eksponować. Zawaliłabym sobie mieszkanie, a przecież nie o to chodzi...
      Mniej jest więcej! ;)))
      Dużo osób robi na blogach wyprzedaże i jeżeli robią je nadal, to i coś z tego chyba mają... Spróbować małgosiu nie zaszkodzi!
      Cmokasy! :)

      Usuń
  6. Zajefajne te ozdoby ale ja jak bym sobie takich patyczków na chatę zniosła to mój Pan by już długo do piwnicy nie poszedł - myśląc że ja teraz będędopieca dokłądać- a tk ogólnie to super ozdoby zrobiłaś buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjjjj....
      ...ale masz fajnie! Ja tylko mogę powspominać, jak to kiedyś bywało i Moja Mama gotowała na prawdziwym ogniu.. Powiem Ci, że zupa ugotowana tak lepiej smakuje niż ta ugotowana na prądzie, czy gazie...

      Usuń
  7. Dorotko jak już pięknie, wielkanocnie u Ciebie ;) u mnie ozdoby daleko w tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...pewnie i tak zdążysz ze wszystkim! ;)

      Usuń
  8. Ach ten czas...mnie też szalenie ucieka...Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nic na to nie można poradzić...
      Ale i są korzyści, bo urlop się szybciej zbliża! ;)

      Usuń
  9. Piękne dekoracje u Ciebie!
    żyrandol bardzo mi się podoba....chyba ściągnę pomysł :-)))
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam....
      Pewnie wejdę do Ciebie i szczena mi opadnie. Zawsze podziwiam Twoje zdjęcia... :)

      Usuń
  10. Ja dzisiaj wyjęłam pierwsze ozdoby i zrobiłam to tylko dlatego, że miałam za dużo wolnego czasu ;) To prawda, że na blogach to już w zasadzie od miesiąca stroją jajkami i kurkami . Ja w tym roku mam mocne postanowienie, że nie kupuję nic nowego, a wykorzystuję tylko to co już mam :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam u Ciebie na ten temat komentarz i gdzieś mi znikł! :(
      Jestem ciekawa, czy nie dasz się skusić witrynom sklepowym... hehe! Ja też sobie obiecałam, że dosyć już tych fanaberii z kupywaniem dla potrzeb bloga. Człowiek kupi coś , a potem nie wie , na co mu to będzie potrzebne, ale nawet nie ma gdzie tego kobieto odłożyć!
      Dobrze jest, jeżeli już chce się kupić coś nowego, dopasować do tego co już jest... Bynajmniej nasze Iza mieszkania nie pozwolą zbytnio na więcej, bo ścian niestety nie mamy z gumy. Dlatego święta BN robię w kolorach :czerwony, złoty, biały. Ewentualnie któryś z tych kolorów nie wystawiam, lub robię w nasileniu. I zawsze z tego względu jest inaczej, chociaż ozdoby praktycznie te same.
      Z Wielkanocą podobnie. Używam kolorów, które są typowe na ten czas. Jeżeli chciałabym zrobić na żółto, to akurat musiałabym zrobić n o w e zakupy, bo nic w tym kolorze na Wielkanoc nie mam. Ale pytam się - po co?

      Usuń
    2. Kochana Dorotko, zgadzam się z Tobą w 100% . po co wydawać pieniądze na kolejne głupoty, które zajmują tak cenne miejsce w mieszkaniu a i tak za 5 min stwierdzam, że do końca nie przemyślałam zakupu :) Pewnie, że witryny sklepowe kuszą, kuszą blogi i strony internetowe , ale trzymam się dzielnie. Nawet mój Wojtek przeciera oczy ze zdziwienia, że oglądam ale nie kupuję ;) Powiem Ci w tajemnicy, że mam plan i jak na razie trzymam się go konsekwentnie ;) Na maila dostałam tylko 1 informację, że dodałaś komentarz, więc ten pierwszy musiał się nie zapisać :) pozdrawiam i trzymam kciuki żebyśmy wytrzymały

      Usuń
  11. Witam Dorotko !!!
    Śliczne są Twoje dekoracje.,czuję już święta bo na żółto dekoruje mieszkanie,
    na balkonie kwitną bratki a w mieszkaniu donice świąteczne mają nowe żółte
    kwiaty no i obrusiki z akcentem jajkowym.
    Nie mogę się doczekać przyjazdu moich skarbów.
    Ściąganie zakupów jest dla mnie problemem to już kupiłam wszystko co może
    poleżeć ,Jakie ciasta pieczesz???może masz jakiś fajny przepis ???
    pozdrawiam cieplutko,miłego wypoczynku.
    Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty robisz na żółto, a Ja jakoś do tego koloru nie mogę się przekonać, chociaż to też taki typowy wiosenny i w sam raz na Wielkanoc... Może mi się i kiedyś odmieni, bo jak mawia jedna z moich podopiecznych - że wszystko przychodzi z wiekiem... ;)
      Jeszcze nie mam ustalonej listy wypieków, ale na pewno będzie jakaś babka, no i żurek... albo biały barsz!
      W sumie nie będę przesadzać z gotowaniami, bo sama wiesz ile się tego potem marnuje.
      Pozdrowionka ślę!

      Usuń
    2. Dorotko,nie lubię żółtego koloru ale w czasie WIELKANOCNYM
      żółty jest piękny ,z żółtym ze mną jest tak jak z karpiem na WIGILIĘ
      i tylko na WIGILIĘ .
      pozdrawiam Irena

      Usuń
  12. Bardzo podoba mi się jak przystroiłaś świecznik. Super!. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. To ja jestem do tyłu. Kompletnie w tym roku nie myślę o świętach tylko o remontach.
    Zrobiłam kilka jaj b&w i tyle , nawet nie byłam na strychu zobaczyć deko z ubiegłych lat.
    Dzisiaj pojechałam do mojego sklepu z różnościami i nic ciekawego nie wypatrzyłam, ot . Jutro może się zbiorę , pozdrawiam
    Fajne te kolorowe jaja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są szklane jajka... Do nabycia w różnych kolorach i rozmiarach w Nanu-Nana... W Polsce też ta sieć sklepów istnieje. Są świetne dekoracje w bardzo przystępnych cenach.

      Usuń
  14. Cudne stroiki :) Też chciałam sobie wieniec zrobić z gałązek, ale u mnie sprzedają gałązki po 8 zł takie małe pęczki. Normalnie w szoku jestem.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam!
      A to muszą być kupione gałązki?
      Ja na stare lata (? hihi!) zrobiłam się strasznie chciwa jeżeli chodzi o takie sprawy, i na spacerze nazbierałam.Te są akurat brzozowe, ale inne także się nadadzą.

      Usuń
  15. Gniazdka pierwsza klasa, rzeczywiście zarąbisty pomysł i najważniejsze, że prosty w wykonaniu. Jak ja zazdroszczę Ci Dorotko takiego żyrandola, piękny. Pod moim taki wieniec wyglądałby fatalnie. Ozdób świątecznych jeszcze nie mam i nie wiem czy zdążę coś zrobić, ten czas...
    Pozdrawiam Dorota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdążysz zrobić!
      ...i będzie babka na stole (i pewnie nie tylko jedna) i jajca malowane....... My kwękamy, my narzekamy, a i tak koniec końców w ostatniej fazie wszystko będzie na cacy, chociażbyśmy na pysk padały ze zmęczenia... hehehe!

      Usuń
  16. I jajeczka i gniazdeczka coś pięknego, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...normalnie dostałam skrzydełek! :)
      Dziękuję! :)

      Usuń
  17. Gniazdka super! Robię :-) Mam sporo patyków, bo któregos dnia pojechałyśmy z Marcysią do lasu po patyki leszczynowe - miałam ambitny plan wyplatać płotki do rabatek .... kupiłam, po 5,50 w markecie, ale polskie na szczęście
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne gniazdka (muszę poeksperymentować),świecznik cudowny.
    I ja ze wszystkim do tyłu jestem
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo fajne stroiki :)
    miłej niedzieli !

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jestem totalnie w tyle jeśli chodzi o dekoracje wielkanocne. Nie wiem czy zdążę coś nowego przygotować, czy będzie to, co w tamtym roku. A Twoje wianuszki są świetne! :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny pomysł z tymi gniazdkami, świetnie się w nich jajeczka prezentują, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo urocze gniazdka, widzę, że u Ciebie, to istna fabryka pomysłów dzięki temu i ja skorzystam. Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dorota,powiem Ci tak...znowu idziemy tą samą drogą:)U mnie w zeszły roku róż a w tym dokłądam błękit i miętę.Jesteś niesamowita!!!Bo ciągle gdzieś okazuje się,że myślimy podobnie i lubimy to samo:)Co do dodatkó ja też stwierdziłam,że nie o to chodzi aby zrobić kolejne zdjęcie.Dekoracje mam z poprzednich lat a na święta nie ma nas w domu,więc u mnie głównie są kwiaty.I troche dekoracji w pokoju.Nie szaleję,z dekoracjami już teraz,dekoruję w ostatnim tygodniu.Wiesz u mnie wiosna,to najwięcej pracy,więc dlatego nie mogę poświęcic w przygotowania świąteczne tyle ile bym chciała,dlatego stawiam na kwiatowe kompozycje.Ale pomysł z żyrandolem kradne,coś wymyślę u siebie nad stołem:)Po porstu bezczelnie zerżnę od Ciebie:)))Sorry że mnie tak mało ale od rana do nocy już jestemw sklepie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. :) ja też planuje zrobić gniazdka w tym roku, śliczne

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajny pomysł z tym przyozdobionym żyrandolem.
    Z durnostojek już dawno zrezygnowałam (uznałam, że to zbieracze kurzu) i nie zamierzam w to miejsce kupować nowych. Wystrój świąteczny u mnie to też inwencja własna w połowie jednorazowego użytku a w połowie wydziergana własnoręcznie do wielokrotnego użytku. U mnie to się sprawdza i tego się trzymam.
    Pozdrawiam serdecznie Dorota

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliczne gniazdka :)
    Ostatnio bardzo mi się ten motyw spodobał :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)