Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


czwartek, 18 września 2014

Post pachnący truskawkami...

Hej!


Kupić, nie kupić? To było pytanie...
Jak zobaczyłam pierwszy raz tą porcelanę, miałam dwie truskawy w oczach! Bo oprócz motywów łąkowych na porcelanie, truskawki darzę miłością chyba wzajemną...hihi! ;)
... a ile razy tą filiżankę  oglądałam w sklepie!
Jednak zawsze cena mnie odstraszała. Miałam nadzieję na jakąś przecenę... Ale sklep ten jak na złość nie robi zbyt często obniżek, a jak już, to na rzeczy, które nie są dla mnie zbyt chodliwe...
...ot, i znikły ze sklepu miseczki do tego kompletu!
Wstrętne ludziska wykupili!
Także decyzja była krótka - kupić!
I naprawdę nie żałuję! Kocham lato i przynajmniej to będzie jakąś jego namiastką.



Filiżanka jest dość spora, taka "jumbo", w komplecie jest już też  i podstawka.
Talerzyk deserowy dokupiłam oddzielnie...


Na takiej truskawkowej porcelanie, ciasto truskawkowe nie tylko że pasuje, to i smakuje wyjątkowo!


Pamiętam z dzieciństwa, jak moja Mama robiła takie ciasta. U nas w domu nazywaliśmy je "owocówka". Truskawki zawsze u nas były, jak nie te świeże w sezonie, to te w słoikach w kompocie. Jak żył jeszcze mój Tato, to nawet i  hektarowej ilości krzaczki rosły.


Dla chętnych na pieczenie podaję przepis na biszkopt. Naturalnie truskawki można zastąpić innymi owocami. U nas można je jeszcze kupić w sklepach, ale nie są już takie aromatyczne...

Biszkopt z owocami

4 jajka
1/2 szkl. mąki
1/2 szkl.cukru
cukier waniliowy
łyżeczka proszku do pieczenia
opakowanie galaretki
owoce do przybrania

Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia. Zółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę.
Białka ubić.
Po trochu dodawać do żółtek mąkę. Nadal ucierać
Dodać pianę z białek.
Dobrze wymieszać.
Wlać do wysmarowanej tłuszczem formy i upiec.
Gdy ciasto przestygnie, ułożyć owoce i zalać przygotowaną galaretką.




To zdjęcie pokazywałam już u mnie na blogu w tamtym roku.Jest na nim kubeczek z truskawkami, nie jest z tej samej serii co moje świeże łupy. 
Był swego czasu moim ulubionym, ale Najdroższy mi go przechwycił i teraz to jest już j e g o ulubiony...


Maxwell Williams ma jeszcze z tej serii " Orchard Fruits", inne owoce do wyboru.
Na jakie byście się zdecydowali?

źródło: internet
Jak ktoś nie lubi filiżanek, są też i kubeczki :
źródło: internet
A jak już jestem w tematyce truskawości, to jeszcze raz  (nie mogłam się powstrzymać!) wianek z kukurydzy truskawkowej...


...a tutaj już znalazł miejsce docelowe w kuchni na drzwiach.


A jesień  nas rozpieszcza... Jest piękna pogoda, jutro ma być 26 stopni!






Spokojnej nocy kochani...
...i truskawkowych snów! ;)))

48 komentarzy:

  1. Cudne! Aż pachną :-)
    Ja bym wybrała jeszcze gruszki
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym capnęła najchętniej wszystkie!
      ...albo dokupiła, jeszcze pięć z truskawkami! Ale w tym momencie pękłaby mi niezła sumka i portfel zapłakał (razem z Najdroższym)... hihi! ;)

      Usuń
  2. Orzesz!!! Toś mnie na kolana tą filiżanką rzuciła! Ja też uwielbiam takie cudeńka, nawet walczyć z tym próbowałam, ale... czy ja nie mogę sobie pofolgować? Komplecik cudowny, oczu od niego oderwać nie można, dobrze zrobiłaś zakupując to cudo :) Na jakie bym się zdecydowała, jeśli nie truskawki.... hmmmmmm czereśnie (a może to wisienki?) i jabłuszka na pierwszym miejscu, na drugim gruszka. potem śliwka, brzoskwinia i winogron ( w tej kolejności) Cytryna nie przypadła mi do gustu, może dlatego, że u nas nie rośnie?
    U nas też ciepło, 22 - 24 stopnie, wciąż mogę wieszać pranie na dworze :) Nie lubię suszyć w łazience ;)
    Ściskam! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać, że ciasto przyprawiło mnie o łzy wzruszenia ;) Idę szukać książki z przepisami. Jutro piekę :)))
      Pa! :))

      Usuń
    2. Kochana, Ja walczyłam z tym zakupem parę miesięcy... hihi!
      To są raczej wiśnie. Myślę, że też bym je wybrała na pierwszym miejscu zaraz po truskawkach, no i jabłko ( patrz, jakie mamy podobne gusta ;) )
      Ciasto jest tak proste, że nie sposób, żeby nie wyszło. Ten przepis używa też moja Mama. Wywiozłam go z Polski ponad 22 lata temu, ciacho smakuje tak jak u Niej :)

      Usuń
  3. Nic tylko znowu piec. Dorota mnie przez Ciebie boczki rosna!
    Twoje wypieki sa fantastyczne:)
    A truskawy porcelanowe-sliczne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwila w ustach, wieczność w biodrach... hihihi!

      Usuń
  4. Przepiękna filiżanka :) Ja też tak mam, że oglądam, że dumam... ale to przez te nasze niskie zarobki podług cen produktów i po prostu szkoda nam... prędzej kupię coś dzieciom czy do domu niż dla siebie... powszechne :) Fajny wianuszek z kukurydzy... w ogóle fajną masz tę kuchnię tak jak widzę po fotkach :))))
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trzeba i sobie sprawić jakąś przyjemność...
      Kuchnia, mimo że mam ją już dwa lata, ciągle jest dopracowywana... Ba! Niestety finanse mnie hamują....

      Usuń
  5. Az mi slinka pociekla , Ty to wiesz jak zaskoczyc . Dawno nie jadlam takiego ciasta, ale juz spisalam przepis . Filizanka sliczna, taka z dusza. Tez lubie porcelane. Co do pogody to macie tam niezle upaly. Ja dzisiaj jechalam do pracy przy trzech na plusie. Tak tylko hehe. U nas zima juz stuka do drzwi , bo w pazdzierniku snieg spada - to normalne. Pozdrawiam z cieplejszego pomieszczenia w szkole. Buziaki Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, Ja siedzę teraz w letniej piżamce i okno jest na oścież otwarte!!
      Przekazałam Timowi ile u Ciebie teraz stopni i że za miesiąc już śnieg będzie padał. Przyjął to na spokojnie (!!!) Coś takiego...
      Wyjeżdża w drugim tygodniu stycznia. Jeszcze o szczegółach zostanie poinformowany.
      Wiesz co chce zabrać ze sobą w pierwszej kolejności? Nie są to wcale ciepłe skarpety, czy podkoszulki - Play Station 4 ! No i laptopa naturalnie! Komputer , rozumiem to rzecz potrzebna, ale Play Station?! Jeszcze mu to ktoś skubnie, ale co tam, jego decyzja i ewentualnie strata, w końcu jest dorosły.
      Cmokasy!

      Usuń
  6. Kupić WSZYSTKIE - to by było najlepsze! A tak serio to wybrałaś najpiękniejszą! A może dlatego, że ja też uwielbiam truskawki?
    Naprawdę CUDNE! Ja mam kubeczki z motywami owoców, ale angielskie. Dużo im do tych Twoich brakuje..:)
    No i ciasto znów fantastyczne...Szarlotkę już piekłam, wyszła świetna, sama zjadłam połowę.:) To teraz truskawki z zamrażarki muszę wyciągać. Pięknie u Ciebie i apetycznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupić wszystkie!
      Niestety zakup całego kompletu, to dla mnie wydatek spory, a chciałabym, oj chciała.... I tutaj mogłabym zanucić refren z piosenki "Formacji Nieżywych Schabuff"...hahahahaha!
      Widziałam Twoją angielską porcelanę... Jest co oglądać.
      A którą szarlotkę piekłaś? Tą z kratką u góry? Ta jest u mnie ostatnio hitem, ledwo uchwyciłam połowę na zdjęciach...
      Uściski................ :)

      Usuń
    2. ja podobnie kupiłabym najchętniej wszystkie!! uwielbiam filiżanki!!! Szczególnie tak piękne!!!
      Pozdrawiam popijając herbatkę z filiżanki w kłosy:):

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia natury - jak zwykle. Co do porcelany to świetna, też wybrałabym truskawki, bo je uwielbiam. A jeszcze gruszki, jabłka, cytrynkę ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie mam zaczarowanego ołówka, problem zakupu byłby rozwiązany... :)

      Usuń
  8. ojej jaka cudna filiżanka i ten wianek ,nawet nie wiedziałam ze jest taka odmiana kukurydzy ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są jeszcze inne odmiany, gdzie w jednej kolbce są wielokolorowe ziarenka...

      Usuń
  9. OJ kochana, Ty to umiesz coś zawsze zdobyc, garnitur truskawkowy jest bezkonkurencyjny, no i od razu upiekłaś ciasto!! Ja bym ewentualnie wybrała winogrona, komplety sa świetne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, a Ja znowu winogrono wybrałabym w ostatniej kolejności...
      Pieczenie mnie odpręża... :)

      Usuń
  10. Cudne truskawki, śliczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  11. Truskawkowy komplet jest przepiękny kochana!!!
    i na dodatek ciasto truskawkowe, aż ślinka cieknie:)
    Wianuszek cudny:)
    Miłego i udanego weekendu kochana! buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weekendy są dla mnie ostatnio bardzo wyczekiwane, chociaż nie sądzę, żebym zbytnio wypoczęła, bo przy moich dwóch pracach, akurat tylko te dwa dni mam na dom...

      Usuń
  12. Witaj Dorotko !!
    U Ciebie jak zwykle pięknie....
    Mam starą porcelanę co prawda nie jest cała w komplecie ale jest piękna....
    Obecnie motywy te z przed kilku lat wracają do łask...
    Napracowałam się dziś upiekłam serniczek,zrobiłam tradycyjną sałatkę i nawet gołąbki ugotowałam..
    Miłej niedzieli Dorotko ,PIĘKNIE u WAS ,PIĘKNIE...
    buziaczki Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepiękne te skorupki :-)))

      ciacho wygląda pysznie dobrze że jutro na "weselicho" idę bo zaraz bym się za pieczenie brała ::-)
      pozdrawiam ciepło

      Usuń
    2. Irenko, ale masz u siebie repertuał smaków! Gołąbki uwielbiam i to w każdej postaci. Ostatnio znalazłam w sieci przepis na zupę gołąbkową, muszę koniecznie wypróbować.
      Również udanego wypoczynku.... :)

      Martuchnaj, Ja kiedyś wylądowałam na greckim weselu, gdzie miało być przysmaków, a przysmaków... A były tylko frytki, kotlet i sałatka dla każdego z gości. Z ciast był tylko tort i to tak cienko cięty przez młodą parę, że po powrocie dałam nura do lodówki. Miejmy nadzieję, że na takie weselicho nie idziesz...hehehe!

      Usuń
  13. Jesli coś Ci sprawia radość to warto kupić i cieszyć się...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś mądry kiedyś powiedział:
      "Dąż wyt­rwa­le w kierun­ku urzeczy­wis­tnienia swoich marzeń... na ko­niec dro­gi zro­zumiesz, że war­to było iść. "
      Racja!

      Usuń
  14. Wrzuć parę kawałków do mnie. Pycha ! tak powiedziałby mój synek widząc ciacho !
    A wianek pasuje idealnie w kuchni ! I ze świeca też !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ali wygoń tego lenia!
      Już prostszego dla Ciebie ciasta nie mam, jak biszkopt...

      Usuń
  15. No to rzeczywiście miłość ! :) hihi. Zauroczył mnie ten wianek... (ale o tym już wspominałam) Pogoda? wczoraj było świetnie...a dzisiaj od rana pada. Na maksa jesiennie.. A miałam sadzić róże i aronie na podwórku... Chyba trzeba wprosić się do Ciebie na ciasto i kawkę, bo kojarzy mi się ten zestawik z pełnią lata ! ( tylko czemu odległość taka ogromna? ) Udanej soboty, pozdrawiam K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dzisiaj była dwa razy burza, w międzyczasie jedno pranie mi wysło, a jedno zmokło i wisi do tej pory mokre. Sciągnę wcześnie z rana i powieszę na poddaszu, bo inaczej sąsiad znowu będzie pysk darł, że bezczeszczę wiszącym praniem niedzielę...
      Będziesz kochana kiedyś w okolicy, to wpadaj! Zapraszam............ :)

      Usuń
  16. Twoje ciasta snia sie po nocach !!! Ja do pieczenia mam dwie lewe...choc dzis tym postem zycie mi uratowalas,bo zapomnialam na smierc,ze na dzisiejsze urodzny u kolezanki obiecalam zrobic galaretke z owocami...i jak zobaczylam Twoje ciasto z truskawkami...uff...dobrze ,ze tutaj dzis rano wpadlam...
    Filizanki sa...slodkie...
    Pozdrawimám z Hessen))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, co za przypadek! hihi! Za dużo masz na głowie... A podobno jesienią należy wychamować...

      Usuń
  17. Piekna porcelana w tuskawki...nie dziwie sie,ze nie moglas sie oprzec,zeby jej nie kupuc:) Ciasto truskawkowe uwielbiam! Pozdrawiam weekendowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja droga, a kto nie lubi truskawek? Każdy ulega pokusie, jak poczuje ich zapach...

      Usuń
  18. Witaj Dorotko wreszcie kupiłąś jednak te filiżankę pamiętam pisałąś o niej u mnie - jest cudowna a my baby jak juz coś musimy i chcemy mieć to i tak swego diabełka zrobimy - ogólnie kolekcja Willamsa jest bardzo urocza ale jakty wybrałabym jednak tylko włąśnie truskawki - nie wiem mam jakiś sentyment do tych owoców - piękną masz kuchnię białą ja nie moge mieć wszystkiego białego bo mam piec w kuchni ech - taki sam biszkopt piekę - pysznie u ciebie dzisiaj jak zawsze zresztą - ten winek masz cudowny i świeca wszystko tak urokliwe - buziaki ślę Marii i życzę ci wspaniałego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, długo koło niej chodziłam, żałuję że nie kupiłam jeszcze miseczki, jak można ją było dostać w sklepie, ale nic straconego, można zamówić przecież jeszcze on-line...
      Serdeczności........

      Usuń
  19. No i dobra decyzja bo porcelana wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne, takie sielankowo swojskie:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz słyszę i widzę taką odmianę kukurydzy ;p Wianek super wygląda i taki oryginalny!
    Aj,już za dwa dni jesień się zaczyna a u ciebie lato w pełni :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Truskawka i gruszka :)) i ten wianek kukurydziany :)) a te dmuchawcowate kwiaty takie piękne :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale to wszystko pięknie i smakowicie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Są cudowne ... letnie, kolorowe, bardzo słoneczne ....
    A ta kukurydza niesamowita. Muszę taką upolować!
    Pozdrawiam Dorotko :))) s.

    OdpowiedzUsuń
  25. Niewątpliwie skusiłabym się na taką filiżankę bez zastanowienia:) śliczny świecznik z kukurydzą. Jesienią zawiało jak nic. Buźka

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliczności truskawkowe !
    A takiej kukurydzy nie widziałam , tez chciałabym zrobić sobie taki wianek...pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo apetyczna ta Twoja porcelana:) Ja lubię starą, antyczną. Upolowałam sobie wazę, zestaw śniadaniowy oraz wazonik:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)