Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


niedziela, 19 kwietnia 2015

Kwiatowo...

Hej!


Co u mnie nowego?
W sumie niewiele, bo większość wolnego czasu spędzam w ogrodzie albo grzebiąc w ziemi, albo też bezczynnie wygrzewając się na słoneczku. Dla mnie dzień bez pobycia w ogrodzie - to zmarnowany dzień...
Dlatego chętnych zabieram dziś tam, gdzie spotkać można mnie najczęściej - ogródek.


Nie mam jeszcze zbyt wielu kwiatów. Czeka mnie jeszcze wyprawa po wiele worków dobrej ziemi ogrodowej, bo niestety to co jest u mnie to ciężko w to szpadel wbić, ziemia bardzo gliniasta i ciężka.
Ale na szczęście nie jest w niektórych miejscach aż tak tragicznie, i rośnie to co widać na poniższych zdjęciach. Zapraszam!
:)


Swoim błękitem cieszą oczy niezapominajki...





Anemony urzekają intensywną paletą barw...












Tulipany cieszą każdym rozwijającym się pączkiem, szczególnie ekscytujące jest zawsze to oczekiwanie, jakie będą te zasadzone na jesieni...


 

Zakwitło małe drzewko słodkiej wiśni.... (Ciekawe ile w tym roku będzie owoców? W zeszłym roku było zaledwie kilka)



Jakimś cudem(?!) przeżył zimę ogórecznik, a przecież to jest roślina jednoroczna . Z nasion które pospadały w ziemię w tamtym roku, powschodziły też świeże siewki...


Po pięknie kwitnących kwiatach magnilii pozostała już tylko namiastka... Ba! Trzeba będzie uprzątnąć cały ten kram spod drzewka, albo? Poczekać na wiatr, może załatwi tą sprawę za mnie..hehe!



Coraz więcej przemyśleń jest też w kierunku pawilonu na ogrodzie. Ale z tym będę musiała poczekać aż do powrotu Tima z Norwegii. Wiadomo - co dwie głowy, to nie jedna, ale i liczę na męską pomoc  jego kolegów. Także projekt PAWILON musi poczekać. I tyleby było na temat obecnego stanu ogródka.

W komentarzach pod jednym z ostatnich postów, wiele z Was zachwycało się moimi storczykami...
Moje drogie, mylicie się, jeżeli sądzicie, że jest  ciężko je hodować. Jeżeli przestrzega się pewnych podstawowych reguł, jest to nawet bardzo proste. Mnie nie od razu storczyki się trzymały. W zasadzie tak bywa, że te p i e r w s z e się przeważnie zmarnuje.I to z przyczyn prostych - nie znajomości ich potrzeb.W sieci jest wiele informacji na temat ich uprawy, także Ameryki nie odkryję jeżeli napiszę, że ważne jest przede wszystkim podlewanie. Storczyki nie lubią stać w wodzie! Dlatego nadwyżki wody należy odlewać z osłonki.Ważne jest też regularne nawożenie odpowiednimi preparatami, bo rośliny tak jak i my ludzie, także potrzebują swoich witamin do właściwego rozwoju i wzrostu.
Raz na dwa, trzy lata należy roślinę przesadzić. Do tego celu potrzebny jest specjalny substrat (ziemia) dla storczyków. Z reguły przesadza się w tą samą doniczkę, w której storczyk rósł. Należy ją dobrze umyć, roślinę także (oczywiście najpierw delikatnie usunąć starą ziemię z korzeni). Część korzeni należy obciąć, następnie wsadzić roślinę do nowej ziemi (część powietrznych korzeni również), lekko dogniatając substrat, żeby storczyk trzymał się stabilnie. Podlać wodą i z następnym podlewaniem (po przesadzeniu!) powstrzymać się ok. 2 tygodni. Oczywiście jeżeli chcemy przesadzić storczyka powinien on nie być w fazie kwitnienia. 
Orchidei mam jak na dzień dzisiejszy osiem sztuk. Część dostałam, część kupiłam, i część rozmnożyłam... Są to kwiaty naprawdę niezwykłe. Przy właściwej pielęgnacji kwitną bardzo długo, ale potrzebują także okres wypoczynku, wtedy nie kwitną nawet parę miesięcy. Obecnie mam chyba te najbardziej popularne w kwiaciarniach - Phalaenopsis.

Te co kwitną teraz:




Tą miniaturkę storczyka dostałam od Sonji... :)




A tu już zdjęcia ze spaceru znad Renu (z tamtego tygodnia).




Zyczę wszystkim słońca w nadchodzącym tygodniu!

Bye, bye!
:)

71 komentarzy:

  1. U Ciebie to lato na całego, burza kwiatów, cudnie! a u nas...wczoraj zamiecie śnieżne przez cały dzień i lodowate powietrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko i córko! To chyba mieszkasz gdzieś w górach?

      Usuń
  2. Kochana ale u ciebie kwieciście-i w ogrodzie i w domu! Przepięknie!!! Gdybym miała swój domek też bym miała ogródeczek i z chęcią bym w nim przesiadywała w ciepłe dni :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam niestety własnego domku tylko mieszkanko z ogródkiem i właśnie to co mnie trzyma na tym małym,ciasnym mieszkanku, to właśnie ten kawałek ziemi...

      Usuń
  3. Chociaż po Twoim ogrodzie pospaceruję,bo niestety u mnie pogoda niezbyt łaskawa.Podziwiam Twoje kolorowe kwiecie...anemony zachwycają.A o storczykach chętnie poczytałam...bo u mnie oszczędne z kwitnieniem,ale się nie poddaję i koniecznie przesadzić muszę:) Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze kwiecień się nie skończył, w maju będzie napewno lepiej. U nas także pogoda mieszana, ale przymrozków już raczej się nie spodziewam. Dzisiaj dokupiłam trochę kwiatów i nowych cebulkowych, trochę też posiałam. Czeka mnie jeszcze wyprawa po dobrą ziemię, bo czas jakoś mi ucieka jak szalony...
      Serdeczności! ;)

      Usuń
  4. Witam Dorotko !
    Pięknie cudownie wiosennie u Ciebie
    u mnie powolutku wszystko się buzi z zimowego snu
    magnolia pod dom również się bieli .
    Podziwiam Ciebie za Twój talent ogrodniczki .
    pozdrawiam serdecznie Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, nie mam wykształcenia w tym kierunku, po prostu to lubię! Moje uprawy, wysiewy to często eksperymenty...:)

      Usuń
  5. Piękna wiosna u Ciebie, magnolia mnie zachwyciła, u mnie dopiero zaczyna kwitnąć, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna wiosna u Ciebie, magnolia mnie zachwyciła, u mnie dopiero zaczyna kwitnąć, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już właściwie po magnolii... Prawie wszystko poopadało i pojawiają się liście, ale tak to jest z tymi różowymi. Te ciemniejsze kwitną później.

      Usuń
  7. Kochana ślicznie u Ciebie wiosennie. Dziękuję za ten miły spacerek!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale u ciebie Dorotko, pięknie, kwiatowo, radośnie, wiosennie:)
    Uwielbiam niezapominajki:)
    wspaniałego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je uwielbiam! Jak przekwitają, czekam, aż zawiążą się nasionka i dopiero jwyrzucam stare krzaczki. Zawsze nasionka pospadają do ziemi, także bardzo szybko pojawiają się w tych miejscach nowe siewki i mogę się za jakiś czas na nowo cieszyć ich blękitnym kolorem... :)

      Usuń
  9. Anemony piękne :) U mnie zimno, nawet jeszcze tulipany nie kwitną.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...to podsyłam Ci odrobinę słoneczka ode mnie! ;)))

      Usuń
  10. Kwiaty i ogrody to coś, co kocham miłością wielką :)))
    Dorotko u Ciebie tak pięknie i kolorowo, niezapominajki już pięknie kwitną, ja na swoje już się doczekać nie mogę, ale pewnie jeszcze z tydzień, zanim zakwitną :)
    Storczyki obsypane kwiatami, coś wspaniałego , to moja domowa miłość, wyparły większość innych kwiatów z domu :))
    Z prawdziwą przyjemnością pospacerowałam po Twoim ślicznym , barwnym ogrodzie :))
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Storczyki są i moją miłością, niestety nie mam ich tyle co bym chciała, bo niestety brak miejsca robi swoje...
      Szczególnie jak jestem w Ikea, to ból serca jest przeogromny, bo jest tam ich taki wybór, że hooo, hoooo....

      Usuń
  11. Uwielbiam wszystkie kwiaty, ale niezapominajki to moje ukochane kwiatuszki :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają piękny kolor... Zresztą do mnie wszystko co niebieskie, to bardzo przemawia... :)

      Usuń
  12. nice post :) have a nice week! :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana ja też uwielbiam storczyki i także mam osiem hihihi Twoje są piękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym mogła, to miałabym i z osiemdziesiąt... hehehehehe! ;)

      Usuń
  14. Przepiękne kwiaty,,,ach jak miło było je oglądać :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, Ja oglądam je parę razy dziennie... hihi! Parę obchodów dziennie obowiązkowo robię (pewnie sąsiedzi co nie którzy mają i z tego ubaw, ale w sumie co mnie to obchodzi...)
      Pozdrowionka...

      Usuń
  15. Ogród twój zachwyca Dorotko! Dużo słońca życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat dzisiaj była pogoda idealna, ale na Weekend ma niby padać... Wrrrrr.... :(

      Usuń
  16. Sliczne masz kwiaty! Moje mnie chyba nie lubia... albo zapomne podlac, albo za duzo, albo za malo.. staram sie jak moge, ale zawsze te same oplakane rezultaty ;) Tylko kaktus ze mna przetrwal :) mam go juz z 10 lat ... u Ciebie zachwycajaco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...że co?!
      hehehe! Ten komentarz mnie rozwalił! ;))) Ba! Kaktusy też są ciekawe. Ostatnio kupiłam coś kaktusowego w Ikea, narazie obserwuję co z tego mi wyjdzie (widać na jednym zdjęciu ze storczykami, to ta roślinka w osłonce-koronie).

      Usuń
  17. Piękne zdjęcia. Zachwyciłam się zdjęciem ogórecznika. Boskie. Wiesz, zazdroszcze Ci takiej pogody. Niezapomninajki .....u nas spią w najlepsze. Pomarzyc można. No cóż mam nadzieję, że się doczekamy takiej aury. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogórecznik wysiałam pierwszy raz w tamtym roku, nigdy prędziej nie miałam styczności z tą rośliną. Zachwyca kolorem kwiatów, bo są piękne niebieskie. Normalnie jest to roślina jednoroczna, ale jakimś cudem ta jedna mi przetrwała z tamtego roku, reszta padła jak spadł śnieg.Z nasion co pospadały w ziemię powyrastały już dość ładne siewki. I tutaj też jestem zaskoczona tą rośliną, bo rosły jej u mnie trzy pokolenia w czasie jednego roku! Co przekwitły krzaczki i pospadały nasiona - bardzo szybko wyrastały nowe flance.
      Jest to zresztą roślina po części jadalna, chociaż wyczytałam gdzieś kiedyś w sieci, że podobno niedawno odkryto w niej jakieś toksyny i już nie jest tak popularna do sałatek jak wcześniej. Ja nigdy jej nie jadłam, dla mnie jest jako piękny i zachwycający kwiat w ogrodzie...
      Serdeczności...

      Usuń
  18. Dorotka, my to mamy tą samą porę aktywności :-) jak nietoperze, ha, ha
    Pięknie w Twoim ogrodzie, tyle kwiatów a ja dziś tulipany zerwałam i wzięłam do domu żeby rozkwitły, zimno i deszczowo ... no i jakby tego było mało to jeszcze nasz pies zaczął sie podkopywać i uciekać na wieś, dzisiaj co chwila go zgarnialiśmy z ulicy, a w ogrodzeniu dół na dole :-(
    Uściski i dobrego tygodnia, ze słoneczkiem oczywiście :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...hehe! Dowcipnisia! Ba! Jakoś tak wychodzi, że fruwam po sieci jak ten nietoperz o takiej właśnie porze...
      Moje dzieciaki marzą o psie, ale w mieście nie jest to wcale takie łatwe. Ja pracuję do południa, dzieciaki w szkole, kto by się nim przez ten czas zajmował? Zresztą życie psa w bloku, to nie to samo co na wsi. Nie chcę męczyć zwierzaka, a przy okazji i siebie. Zazdroszczę Ci domku na wsi, kiedyś mieszkałam tak przez 19-ście lat. Teraz widzę, co człowiek stracił...
      Uściski...

      Usuń
  19. Zaczytałam się, rozmarzyłam się i jak doszłam do końca to już nie pamiętałam o czym chciałam napisać :))))) Piękną wiosnę masz, zachwyciła mnie ta fotka zza rabaty w ogrodzie z tulipanami... cieplej u Ciebie niż u mnie.
    Chciałam napisać, bo mamy podobną glebę, że wczoraj w programie ogrodniczym dowiedziałam się, że ta nasza glina jeszcze mogą być kamienie, jest bardzo dobra pod uprawę winogron i (bez kamieni) truskawek. Dzielę się bo zaskoczyło mnie to.
    Bardzo Ci dziękuję za przypomnienie o storczykach... już czas na przerwanie ich odpoczynku :))))
    Buziaki i pozdrawiam z nowym tygodniem. Uwielbiam do Ciebie zaglądać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, Ja mieszkam w najcieplejszejczęści Niemiec....hihi! ;)
      Nie mam narazie zbytdużo kwiatów, ale przecież nie od razu Rzym zbudowano... Co roku po troszku dokupuję. Mam parę krzaczków truskawek (z tychco praktycznie owocują cały czas), rosną dobrzei na glinie, tylko te nagie ślimaki są u mnie plagą! Opylają mi owoce bezczelnie! Dlatego co jak co, ale dla tych stworzeń to Ja litości nie mam!

      Usuń
  20. Pięknie jest u Ciebie,podobają mi się anemony.U mnie jeszcze nie kwitną niezapominajki,ani tulipany. Wszystko czeka na odrobinę ciepełka. Pozdrawiam. Kasia-mazurskie pasje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem, że tam na Mazurach chłodniejszy klimat... (za jakiśczas tam będę! ;) )
      Serdeczności............ :)

      Usuń
  21. Kochana ja tez teraz pacuje w moim podparyskim ogrodku ale tak jak u Ciebie jest tutaj okropna ziemia. Jak tylko zobacze troche slonka to peka i trzebaby ja rozbijac mlotem a jak tylko troche popada to robi sie gliniasta , lepi sie i nic nie mozna zrobic. Ja poswiecilam wiele lat aby urzadzic nasz ogrodek i teraz zastanawiam sie czy bylo warto bo na utrzymanie kilku miejsc kwiatowych potrzeba okropnie duzo czasu i energi!!! Jak jade do Polski w lubelskie to ziemie rozgniatam w palcach i wszelkie prace ida szybko. Mam tez storczyki ale 5 wlasnie odpoczywa (juz (-ty miesiac)
    Probowalam znalezc te piekne turkusowe jajka w sklepie o ktorym wspomnialas ale nic takiego nie bylo.
    Serdeczne pozdrowienia i buziaki
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Olu!
      Ja tam sobie już rozbijaniem bryłek nie zawracam głowy! Też jak się podleje i potem złapie ta ziemia słonka, robi się skorupa, dlatego zainwestuję w parę (albo kilkanaście) worków dobrej ziemi i spróbuję to rozsypaćna wierzchu na rabatkach.Tam gdzie rośnie trawa zostawię tak jak jest.Nie znamTwojego regionu z którego pochodzisz, Ja zamieszkiwałam kiedyś Mazury. Tam ziemia jest różna, glina też się trafia.
      Hmmmm... Jajka. Może popatrzyłaś za tymi jajkami zbyt późno? U nas w DE wszelkie dekoracje czy na Wielkanoc, czy na BN ruszają w sklepach na dwa miesiące wcześniej niż daty te są w kalendarzu. Na dwa tygodnie przed samymi świętami są najczęściej już tylko resztkówki w sklepach. Także jak ktoś nieprzezorny, to niestety fajnych deko już w sklepach nie dorwie... Te szklane jajka kupiłam po części rok wcześniej, resztę dokupiłam w tym roku, bo mi się także bardzo spodobały. Były w tych kolorach co widać u mnie na zdjęciach, ale także i w czerwieni, żółci i pomarańczu. Sprzedawane na sztuki. Może spróbuj w przyszłym roku nieco wcześniej wybraćsię do "Nanu-Nana"? Może też być, że nie wszystkie te skepy mają ten sam asortyment.
      Pozdrowionka... :)))

      Usuń
  22. U ciebie już lato:) Piekne kwiaty masz w ogrodzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie... Jeszcze lata nie czuć w powietrzu (nooo.. może czasami!)

      Usuń
  23. A u nas jeszcze wszystko w uśpieniu ! Tulipany jeszcze nie zakwitły, zimno jak chole.... . W warzywniaku jeszcze nic nie posiane, masakra. A u Ciebie wiosna pełną parą , aż miło popatrzeć, to sobie popatrzę, ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A patrz sobie! ;)
      Wszystko rośnie obecnie jak szalone, trawa również dlatego muszę znowu odpalić kosiarkę...Tak w ogóle to będę w tym roku przez tydzień na Mazurach, także z chęcią skorzystam z Waszego pokoju gościnnego i tego łóżka z zagłówkiem (mogłaś kochana nie rzucać słów na wiatr... hihi!;) )

      Usuń
  24. Śliczny jest Twój ogródek! Tyle kolorów w nim już jest. U nas jest zdecydowanie chłodniej i rośliny później kwitną. Fajnie popatrzeć i czekać, czekać, czekać na swoje... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ba! To są pozytywy mieszkania w Północnej Westfalii... ;)

      Usuń
  25. Witam.piękny ogród,tulipany u pani kwitną przepieknie, ja musze troszku poczekac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie mam ich zbyt dużo, ale na jesieni znowu kupię jakieś nowe cebulki i zasadzę... Kurcze, zawsze szkoda mi kasy, a potem żałuję, że nie kupiłam tyle co chciałam... Echhhhh!

      Usuń
  26. piękne kwiaty!!!! magnolia cudnie kwitnie:) storczyki hoduję od kilku lat i zazwyczaj nie mam problemu by znów zakwitły, nie które mam kilka lat, do tego co Pani napisała dodam tylko taką informację dla osób,które kupują storczyka by kupowały takiego,który ma zwarte,jędre korzenie bez oznak gnicia i jeśli kupują w np. markecie budowlanym to żeby nie były one bardzo zielone, mokre bo wiadomo,że zostały przelane wodą i na 100 % zgniją nam....ja podlewam swoje jak widzę,że korzenie są szarawe, a na osłonkach doniczki nie ma "rosy" a podlewanie polega u mnie na tym,że wstawiam doniczkę z stroczykiem do miski z wodą i po kliku minutach wyjmuję a storczyk pobierze tyle ile potrzebuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktem jest, że zanim zdecydujemy się na zakup storczyka, należy roślinę dobrze obejrzeć. Także zwracam uwagę na korzonki, ale i na liście, jeżeli są pomarszczone, klapnięte, roślina nie jest zdrowa. Często takie dostawałam od moich Babć w pracy, które albo za mocno przelały,albo zapominały podlewać. Czasami udało mi się odratować taką sierotkę, ale zapłacić pieniądze za coś takiego bym w sklepie nie chciała.
      Serdeczności..................... :)))

      Usuń
  27. Urocze niezapominajki. Pięknie u Ciebie :) Storczyki cudowne (pfu,pfu żeby nie zapeszyć). Jeszcze nigdy nie rozmnażałam storczyka. I jestem ciekawa jak to się dokładnie robi :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, najczęściej zaraz przy głównej roślinie obok w doniczce wyrasta druga, wystarczy tylko je rozdzielić, jak są już widoczne z dwa listki. Zdaża się także, że na łodyżce storczyka wytwarza się odnoga. Wtedy trzeba poczekać, aż ta odnóżka wytworzy parę powietrznych korzeni. Im ta odnóżka będzie bardziej rozwinięta, tym większe szanse, że się przyjmnie po odcięciu od rośliny matki.

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź, muszę powiedzieć babci i mamie. Ich storczyki kwitną jak szalone, a odnóg mają ogrom. Może spróbują sobie rozmnożyć. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    3. Kochana, to Ty leć do nich! Co wyrabujesz, to Twoje! ;)))

      Usuń
  28. Wiosennie i bardzo pięknie u Ciebie! Anemony mnie urzekły, cudne są:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz żałuję, że nie kupiłam więcej tych cebulek. Na jesieni tego roku napewno to uczynię, bo kwiaty naprawdę piękne... :)

      Usuń
  29. Piękna wiosna u Ciebie, Dorotko kochana...poczułam jej zapach. :)
    U mnie niestety zaległości ogrodowe i mam wrażenie, że ich nie nadrobię. A tak lubię takie prace...
    Robisz piękne zdjęcia, kwiaty jak żywe. :) Pozdrowionka serdeczne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam... Rzuć kochana na chwilę te szycia i przeróbki mebli i... SIO DO OGRODU!!!!!!
      Jakoś staram się wykrzesać 100% z tego mojego starego i nienadzwyczajnego już aparatu, chociaż od dawna marzy mi się jakaś porządna lustrzanka...

      Usuń
  30. Piękne zdjęcia :-) Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i przesyłam słoneczne uściski! :)

      Usuń
  31. U Ciebie wiosna kilka kroków do przodu! U nas dopiero magnolie kwitną, niezapominajki pączuszki pokazują, a tulipanom w ogóle się nie spieszy... Ja mam kilka storczyków, ale ciągle zapominam o ich zasilaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt... U nas jest wyprzedzenie z wiosną o około miesiąc...
      Nawożenie storczyków jest bardzo ważne, bo inaczej będziesz miała coraz mniejsze kwiatostany i w mniejszym nasileniu...

      Usuń
  32. Skorzystałam z Twoich rad storczykowych i mam nowe pączki! Będą kwitły! Cudny masz ogród, widać że kochasz rośliny a one Ciebie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj wzbogaciłam się o wiele nowych kwiatów do ogrodu, w tym także przybyły mi trzy nowe storczyki!:)
      U nas raz na rok w mieście, jest organizowana tak wymiana kwiatów. Jak toś ma jakieś nadwyżki w ogrodzie, bądź w domu, przynosi to i oddaje za darmo. Także nie płacąc ani centa wyszłam z tamtąd obładowana wszelkiej maści sadzonkami. Nie wszystko wiem co jest co, jakie duże urośnie i jak będzie kwitło. Ale z drugiej strony to sama przyjemność czekać co z tych "niespodzianek" wyrośnie. Można tam też było brać za darmochę bardzo dobrą ziemię do ogrodu, także wczoraj namachałam się łopatą, oj namachałam... ;)))

      Usuń
    2. Super! U nas czegoś takiego nie ma.. a szkoda.. W ogóle czasem się zastanawiam w jakim kraju ja żyję ;) Tu chyba wszystko jest na opak... Ech długo by dyskutować, ale o polityce może lepiej nie :-)

      Co tam słychać Kochana?

      Usuń
    3. Ja politykę zostawiam politykom, wiele osób bardzo mi się dziwi, bo jak to? Powinnam przecież wiedzieć co się w kraju dzieje, na kogo głosować i... w ogóle głosować! Może to jest i asocjalne, ale polityka to nie moje klimaty, co Ci tam u góry wymodzą i tak musimy się do tego dostosować.

      Ciągnę ten wózek o nazwie : życie. Mogłoby być lepiej - a że nie jest, także biorę to co mi życie podsuwa.
      Będę miała trochę czasu, to odezwę się na maila.

      Usuń
  33. Jak to nie masz zbyt wielu kwiatów?! Masz już wiosenny raj. ;)
    Ale Ci magnolia napapruszyła! ;))
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie te napruszenia zgarnęłam kosząc kosiarką trawę...
      Problem rozwiązany...:)))

      Usuń
  34. Dorotko piekne masz kwiaty w ogródku jak i te storczyki udne, ja dzis zaczęłam wędrowac po blogach zanim cos napiszę, a juz 2gi tydzień męczy mnie grypa, wpadam najpierw do moich ulubionych i ulubienic zobaczyc co sie działo przez ostatni miesiąc...Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrówka życzę!!!
      Niewiele nowego u mnie... Noooo... Chyba, że niezbyt ważne zmiany, o których nie warto pisać, bo przecież nie będę pisać o nowej miseczce, dywaniku, cukierniczce... etc.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)