Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


sobota, 26 września 2015

Jesienne dekoracje

Hej!


Miało być dzisiaj o grzybkach, ale będzie o czym innym.
Nie odbiegnę jednak daleko, bo pozostanę dalej w temacie jesiennego deko. Będzie o dzikiej róży, dyniach i kukurydzy, bo to jakby nie patrzeć najbardziej popularne materiały i poniekąd najbardziej dostępne.
Będąc dwa dni temu na spacerze i ogołacając krzaki dzikiej róży, przyszedł mi do głowy pomysł na wianek. Dlatego zabrałam nie tylko dorodne duże owoce, ale i dość długie gałązki róży drobnokwiatowej.
Oto moje dzieło:




 





Potrzebne są do tego tylko:



...i umiejętności zwijania!


 W poprzednim poście ta pomarańczowa dynia była jedną z moich modelek...
Ale to nie koniec!
Wyżłobiona w środku, jest wspaniałą dekoracją nie tylko na Halloween... 
Myślę, że jako waza prezentuje się znacznie lepiej... :)








Czyż ta pocieszna mała dyńka nie wygląda jak prawdziwek? ;)))



Jestem zwolenniczką dekoracji naturalnych, i to takich, które można kombinować na różne sposoby...
Także...
Jażeli waza z dyni się już opatrzyła i nadchodzi wieczór, to żeby było romantyczniej można zrobić taką aranżację:







A co zrobiłam z kukurydzy?


Gdzieś na Pinterest widziałam świetną dekorację:

źródło: Pinterest

Wszystko co trzeba z materiałów miałam, problem był jednak z przymocowaniem kolbek do gładkich powierzchni. 
Oj ciężko było!
Kolbki kukurydzy ozdobnej, która Ja mam są krótsze i grubsze. Musiałam improwizować. Po przeszukaniu szafek kuchennych zdecydowałam się na foremkę do babki. Przy pomocy kleju na gorąco i sznurka, jakoś udało mi się to wszystko zamocować. Forma od babki ma ten plus, że jest też od razu jak taca, co jest konieczne, bo inaczej cała dekoracja byłaby niezbyt stabilna.



Inspiracja z Pinterest podoba mi się bardziej, moje kukurydziane deko muszę jeszcze nieco dopieścić...





A jesień maluje liście!
Coraz więcej liści!



 ...ale nie przeszkadza to jak widać wielu mieszkańcom łąki, tym letnim mieszkańcom naturalnie.





Brązowieją  już pomponiki na drzewach platanów kloniastych...
W okolicach Kolonii rośnie ich tu cała masa. Fajnie to wygląda, jak opadną wszystkie liście i tylko te właśnie pomponki pozostaną na drzewach...





A teraz - zazdrośćcie mi!
Po raz pierwszy wygrałam Candy!!!!!!!!!!!!!! ( normalnie jeszcze piszczę z radości!)  ;)))
Dziękuję jeszcze raz Agnieszce z bloga "Wolniej, tu i teraz"
Wygrałam nasiona malwy królewskiej, które niezły szmat drogi do mnie przywędrowały. Teraz tylko wyglądać wiosny i siać! :))) 


Przejeżdżając parę dni temu przez miasto, przyuważyłam zaraz przy bramie Phantasialand takie kwitnące cuda:

Kurcze... Tak na pierwszy rzut oka kwiaty na drzewach skojarzyły mi się z kwiatami magnolii...


Może ktoś z Was zna ich właściwą nazwę? Może rzeczywiście są to jakieś magnolie.





I to już wszystko na dzisiaj!
Do następnego miłego!

D.


62 komentarze:

  1. Super,Twoje zdjęcia powalają.Wianek przecudny.Ja wczoraj wieczorem zrobiłam wianek z jarzębiny i żołędzi.
    Aha,Jak chcesz to Ci uszyje dynie ,takie które u mnie widziałaś na blogu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, na temat tych dyniek, to my jeszcze porozmawiamy... ;)
      Zadzwonię... ;)

      Usuń
  2. Zdjęcia robisz przepiękne, zresztą dekoracje również zachwycają.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Noooo! No po prostu cudne są te Twoje dekoracje. Wianek skradł me serce od pierwszego spojrzenia :))
    Zdjęcia nie są jak zwykle cudne, bo są fantastyczne! Jak upolowałaś tego motylka? Przekupiłaś go czy jak, żeby siedział spokojnie? ;)))
    Pomysły dyniowe szalenie inspirujące.
    Bużka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylek latał, a Ja latałam za nim! hihi!
      Dobrze, że mam szybkostrzałowy aparat, bo naprawdę, nie jest łatwo ucelować, bo tylko na chwilkę przysiadają...

      Usuń
    2. Zapomniałam pogratulować wygranego candy! Najwyraźniej starzeję się i jak nic skleroza mnie bierze ;))

      Usuń
  4. Przepięknie,Dorota, przepięknie :))))))))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dekoracje przepiękne. Naturalne a to lubię najbardziej. Pomysł z wykorzystaniem formy do babki misttrzowski
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez jakiejkolwiek tacy, ciężko byłoby to utrzymać w całości....

      Usuń
  6. Dorotko zawsze zachwycają mnie Twoje dekoracje, niezwykle pomysłowe i piękne :) Wianek cudo <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jesień nie robię ich zbyt wiele... Te co widać na zdjęciach, w większości zamieszkały w pawilonie na dworze.
      W pokoju dziennym nadal króluje lato! ;)))

      Usuń
  7. Śliczne dekoracje,najbardziej podoba mi się wianek. Pozdrawiam. Kasia-mazurskie pasje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ masz głowę pełną inspirujących pomysłów!!! Zauważyłam kolorowe dyńki, które uwielbiam, świetnie je zestawiłaś z innymi materiałami. Zdjęcia, jak zwykle bezkonkurencyjne. Gratuluję wygranego Candy :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dyńki trzymam głównie na dworze.... Jakoś nie chce mi się jesieni zapraszać jeszcze do domu...

      Usuń
  9. Dorotko, dekoracje świetne, pomysł na dynie REWELACJA. Kolby tej kukurydzy podziwiałam u Ciebie już w zeszłym roku...
    U mnie nigdzie takich nie widziałam. Ogrodu to ja Ci zazdroszczę od dawna, bo mój zapomniany raczej...
    Pozdrawiam cieplutko, pięknej jesieni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana , to nie są kolby tej samej kukurydzy co w tamtym roku... Tamta (truskawkowa) też jest ozdobna, ale ma kolby tylko w dwóch kolorach - czerwonym i białym. Kolbki są mniejsze i szczuplejsze niż od tej kukurydzy. Te kupiłam w kwiaciarni...
      Serdeczności...........

      Usuń
  10. Piękne zdjęcia. Cudownie uchwyciłaś jesienny klimat. A wianek bardzo pomysłowy, podoba mi się :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz sobie zrobić podobny... Jest bardzo prosty.
      :)

      Usuń
  11. Dorotko, piękne jesienne ozdoby tworzysz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie jesień nie jest moją ulubioną porą roku, także sama jestem zaskoczona... ;)))

      Usuń
  12. Piękne dekoracje jesienne...mnie Twoje kukurydziane deko przypadło bardzo do gustu:) i te dynie smutna byłaby jesień bez koloru czerwieni i pomarańczy.Pozdrawiam i serdeczności Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! Dla mnie kolory na jesień to czerwienie, pomarańcze i żółcie.... Od razu ocieplają ochładzający się klimat.

      Usuń
  13. Przepiękny wianek!!!
    W ogóle cudne kompozycje! Śliczna jesień u ciebie:)
    uściski posyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jesiennie i pogodnie ! Wiesz , że nie przepadam za jesienia ale w Twoim wykonaniu jest przepiekna.
    Zdjecia motyli przecudne !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie jestem jej zwolenniczką, i żeby nie te ciepłe kolory, w ogóle bym sobie dekoracjami nie zawracały czterech liter...
      W sumie prawie wszystko to co widać na zdjęciach to mam na dworze. Myślę, że nie będę i w tym roku jesieni zapraszać do domu...
      Niechaj lato trwa aż do Adwentu! ;)))))))
      Zrobię coś tam napewno jeszcze dekoracyjnego względem tej pory roku, może jakaś aranżacja stołu (?), bo często mamy wizyty znajomych... Dekorowania stołu akurat bardzo lubię i to jest plusem, że nie zostają na stałe...hihi! ;)
      Cmokasy! :)

      Usuń
  15. Ja mam rowniez ochote na takie deko, wazon dynia z kwiatami...bez obawy jeszcze nie bede ubierac choinki...hehehe ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba się na mnie nie obraziłaś?
      Ja tak tylko z troski napisałam (hihi!), bo blog to przecież nie życie realne, tylko wirtualne. Zdecydowanie preferuję to pierwsze. Nie dajmy się kochana zwariować! Ja czasami też się na tym łapię, że zamiast myśleć o tym co ugotuję, myślę co tam na blogach za zdjęcia (powiedzmy z żarciem) ludzie pododawali... Przecież nimi się nie najem, mogę się ewentualnie zainspirować, ewentualnie wypróbować... Ale... Nie konkurować w ilości dodawania postów, wyprzedzania na wyrost wydarzeń...
      ...bo inaczej przepadnę! Bo świat wirtalny będzie dawał mi wytyczne.

      Usuń
    2. Pewnie, ze sie nie obrazilam :))) Na poczatku blogowania mialam taka faze, ze za duzo spedzalam czasu w wirtualynm swiecie, mysli za czesto krazyly wokol bloga i za duzo kupowalam kurzolapow i must have-ow.
      Troche mnie tylko zdziwilo to co napisalas, poniewaz akurat teraz podchodze do blogosfery z przymruzeniem oka z dystansem i nie robie nic pod publike ;)))

      Usuń
  16. Piękne dekoracje, a ta kukurydziana jest niesamowita! :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczne ozdoby a dynki rewelacyjne, nie wpadłabym na takie pomysły :)))))
    Masz rację, mój wianek w moich kolorach, nawet nie zwróciłam na to uwagi :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a Ja zwróciłam!
      Jak lubisz te kolory, to się ich trzymaj bez względu na mody... :) Ja trochę zaszalałam ostatnio z pomarańczami i zółciami w pawilonie. Powiesiłam tam inne firanki, mam je właśnie jeszcze z tego okresu , jak ze kolory były nr.1 we wnętrzach... Ba! Moda przeminęła , firanki zostały, ale jakoś na szczęście się ich niepozbyłam. W domu w sumie do niczego mi nie pasują, ale w pawilonie zrobiło się nawet ciekawie...

      Usuń
  18. Jestem zachwycona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dekoracje przepiekne

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne jesienne dekoracje! Niezwykle pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robię ich hurtowo, w sumie jesień nie jest moją ulubioną porą roku... To tak tylko, żeby było przyjemniej. Resztę załatwiają latarnie, świece, ciepłe koce i... herbatka! :)
      Serdeczności!

      Usuń
  20. Niesamowity zbiór dzikiej róży! Taka piękna i czerwona! zazdroszczę u mnie takiej soczystej nie widziałam. Gratuluję wygranej w candy :) Nie wiem co to za roślina, ale o ile wiem magnolie kwitną wcześniej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owoce dzikiej róży bardzo lubię jako materiał do dekoracji... Bardzo dobrze się trzyma, nawet jak się podsuszy, nadal utrzymuje dość ładny kolor...
      Przypuszczam, że to jakaś magnolia.

      Usuń
  21. Jesienna odsłona dzikich róż przepiękna. Podziwam kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale piękne dekoracje, wianek cudny!!! Moim zdaniem to magnolia, kształt liści, charakterystyczne owocniki... Jeśli jest dobrze zasilona potrafi zakwitnąć kilkoma kwiatami właśnie jeszcze raz jesienią, moja ma również jeden kwiat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz bardziej się w tym utwierdzam, że to jest magnolia. Właśnie po wyglądzie kwiatów i tych owocników. Mam też jedną magnolię w ogrodzie , ale całkiem inną. Ta na zdjęciach ma ciemne liście od spodu. Tam pod Phantasialandem, jest to dość osłonięte i słoneczne miejsce od południa, dlatego pewnie ma dość jeszcze słońca i ciepła, żeby sobie na kwitnienie pozwolić.

      Usuń
  23. Dorotko po pierwsze gratuluję wygranego Candy :) Mnie jeszcze się nigdy nie udało ale nie poddaje się i mam nadzieję, że kiedyś i ja dostąpię zaszczytu hihihi
    Po drugie twoje jesienne aranżacje są cudowne... Wianek pierwsza klasa :) Super... Dynia, ach nie mogę się już doczekać kiedy pojedziemy z Dziewczynkami pierwszy raz na farmę dyniową po nasze dynie na Halloween :) Ależ będzie zabawa :)
    W ogóle tak już u ciebie fajnie jesiennie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. O rety jakie piękne dekoracje jak z katalogu:) a wianek z róży bardzo pomysłowy:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lovely! Еnjoyed your great autumn ideas and great photos! I shared this beauty in their albums in Pinterest

    OdpowiedzUsuń
  26. Bosko normalnie. I ten wianek, i zdjęcia, i ta dynia jako wazon a potem misa na świeczki... Fantastycznie, jesiennie, cieplutko tak jakoś :) Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jejku ale boskie zdjecia:) dekoracje są fantastic:)
    Nie wiem czemu ale nie widze Twoich wpisów u siebie na blogu.ciągle mi uciekają jest ich za dużo:) musze czesciej do Ciebie zaglądać:)a ten piękny kwiat to moze faktycznie magnoli bo są takie odmiany co kwitną 2 razy:) mąż będąc w Niemczech je podziwiał:)wlaśnie za kwiaty i olbrzymie drzewa i krzewy:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. Jestes mistrzynią w projektowaniu i wykonaniu wianków !! Możesz prowadzic kurs florystyczny z dekoracji wszelkiej maści i gratuluje wygranej w Candy, tez sie ciesze,że wreszcie wygrałąs:)) POzdrawiam♥

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj Dorotko, cudo dekoracje :) Masz niesamowity talent w tym co robisz. Pozdrawiam i ściskam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudowne propozycje, nie wymyśliłabym takich dekoracji !
    pozdrawiam serdecznie Doroto :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)