Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


niedziela, 20 września 2015

Okno...

Hej!


Czas  tak pędzi (a Ja razem z nim), że nawet się nie spostrzegłam, a tu zaraz wrzesień minie...
Tak więc pora już na jesienne deko i tak na początek trochę moich fotek względem tego oczywiście.
Grzebiąc w sieci wpadłam na jedno zdjęcie, które bardzo mi się spodobało - otóż okno zrobione z patyków, co prawda w scenerii bardziej zimowej, ale od czego ma się wyobraźnię ?
Ot i zabrałam się za robotę!
Sąsiedzi  byli oczywiście w oknach (napis w dymku nad głowami - "....ooooo! zaczyna się!").
Wykarczowałam nieco krzak bambusa w ogrodzie, do tego dołożyłam gałązki z "marchewkowego drzewa" (tak je nazywam, bo rzeczywiście, liście i gałęzie pachną złudząco marchwią, nazwy właściwej niestety nie znam). Zrobiłam konstrukcję okna przy pomocy drutu i sznurka. Przyozdobiłam tym, co znalazłam na spacerze i oto efekt:



A to moja inspiracja:
źródło: Pinterest


Moje okno jest trochę większe. Ba! W domu mało miejsca, to walnęłam sobie przynajmniej na dworze takie "bolsze", co sobie w końcu będę żałować... hihi! ;)






Dodatkowo przyozdobiłam szydełkowymi listkami (girlandą), które dostałam w tamtym roku w prezencie od jednej z blogerek. Echhhh.... Miło jest dostawać takie prezenty! :)))
Nie zdążyłam jednak wcześniej pokazać, bo akurat to nie była odpowiednia pora roku (a tak  na marginesie  Małgorzato  - czekam na ten Twój Comeback w blogosferze!). 
Następne plony kukurydzy truskawkowej także się w tym roku udały, także  można dekorować i dekorować...







Mojemu zdobycznemu świecznikowi też nieco skapło z tych wszystkich ozdób...









Jakoś ciężko mi wyobrazić sobie jesienne dekoracje bez dyniowatych...
Jest ich taka mnogość w kolorach, wielkościach i formach, że głowa boli!Mam słabość do tych pękatych piękności...


Z miechunką...



...i z chryzantemami.


...oraz po królewsku.



W wianku z jeżówkami.





W starej dębowej szufladzie.







A tu już same jeżówki.Są to naprawdę fascynujące kwiaty...







Oraz panna ważka odpoczywająca sobie na podeście od parasola...



Ostatnio udało mi się nabyć pewne ozdobne kolbki kukurydziane. Są większe i grubsze niż te od kukurydzy truskawkowej.
Co z nich zrobię?
Jeszcze nie wiem!









W domu nie robiłam jeszcze żadnych ozdób na jesień....
Zamknęłam lato w pokoju dziennym i nie mogę się z nim rozstać.
Z zakupowych spraw nieco zaszalałam. Ciągnie mnie ostatnio do luksusu, glamouru... Ot i zafundowałam sobie trzy poszewki z cekinami. Na zdjęciach tego nie widać - są w kolorze szarego beżu (chyba).


Dokupiłam też drugą muszelkową girlandę na okno. W kolorze oczywiście wiadomym... hihi!




Jesień sprzyja opadom (bynajmniej u mnie). Czyli pora grzybków także nastała. 
Te wyrosły u mnie w ogrodzie... ;)))



Następny post będzie akurat o grzybkach, ale nie tych na talerzu, tylko w dekoracjach...

Uściski!!!
D.

59 komentarzy:

  1. Witam Dorotko !
    Pięknie zaszalała ta Twoja wyobrażnia
    nawet magicznie ważka ułożyła się do fotografii
    jesteś niesamowita podziwiam te Twoje pomysły
    pozdrawiam serdecznie Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że ważki chyba lubią połyskujące w słońcu przedmioty... Ta podstawa od parasola lśniła, a dzisiaj przyuważyłam jedną, jak siadała co i rusz na antenę od radia na samochodzie... Echhhh... Szkoda, że nie miałam przy sobie aparatu! Ta była jeszcze inna kolorystycznie, byłoby świetne ujęcie...
      Pozdrowionka... :)

      Usuń
  2. Przepiękne dekoracje ;) Ogrodowa o wiele bardziej urokliwa i dopieszczona od inspiracji ;) A to zdjęcie ważki jest po prostu nieziemskie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ważki, motylki, trzmiele, to jedna z moich chorób fotograficznych... ;)

      Usuń
  3. Jak zawsze zachwycona jestem Twoimi dekoracjami :))
    Świetny pomysł z tym jesiennym oknem, wygląda naprawdę świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ba! Zawsze mogę coś z tego okna odjąć i coś nowego dołożyć... Nawet na zimę zostawię tę konstrukcję. Ewentualnie ptaszyska obeżrą mi to co dla nich jadalne... hihi! ;)

      Usuń
  4. Lovely decoration. I attached a few of the album in autumn pinterest. I love these warm colors. Pillows with sequins too much like me. See the beautiful and know how to create it, Dorota! Here I always cozy and very beautiful! I've never seen such small corns!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie bede sie rozpisywac o ozdobach bo sa piekne i klimatyczne. Ale Dorota do cholerki jasnej Ty masz wielki talent do fotografowania !!!Dziewczyno, piekne zdjecia. Ta wazka - dostalam orgazmu ocznego. Masz talent dziewczyno. Calusy Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. CO?!!!
      Okeyyyyyyyy............ Orgazmy są bardzo zdrowe, ważne, że było Ci dobrze..... hahahahahahahahahaha! ;)))
      Kochana, testuję nadal mój nowy aparacik (lustrzankę), pewnie dlatego zdjęcia wychodzą nieco inaczej.

      Usuń
  6. Dorotka, ale pięknie, a gdzie Ty to wszystko hodujesz albo zbierasz, tyle kukurydzy!
    Podziałałaś na mnie inspirująco .... porobiłabym wianki, ale wpierw muszę zrobić wykopki ogrodowe ;-)
    Boże, czego ten czas tak pędzi? Co się ocknę to poniedziałek ....
    Zdjęcia zachwycające zrobiłaś :-) sąsiedzi to chyba cały czas zza firanki lukają jak na jednej polskiej komedii
    Uściski, dobrego tygodnia Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakto gdzie uprawiam? U mnie w ogrodzie! W przyszłym roku muszę zmienić stanowisko na kukurydzę truskawkową. Nie mam zbyt dużo miejsca, to fakt. Będę musiała poświęcić nieco trawnika (kurcze, coraz mniej mi się robi powierzchni do koszenia...hihi!). Te inne kolbki na zdjęciach kupiłam w kwiaciarni. Będę też chciała spróbować nieco z nich uszczknąć i posiać na wiosnę ziarenka. Chociaż pani w kwiaciarni zapewniała mnie, że nic z tego nie wyrośnie. Może ma i rację, bo po rozmowie z jedną z blogerek dowiedziałam się, że niektóre produkty traktuje się specjalnie (np. naświetla jakimiś promieniami), żeby się nie psuły. Raczej Ja myślę, że po to, żeby ludzie sami nie rozmnażali tego - ot, taki można rzec monopol.W każdym bądź razie jak sama nie spróbuję, to się nie przekonam.
      Kochana, poniedziałek to też nie jest mój ulubiony dzień. Wstaję rano i z rozżaleniem stwierdzam, że miałam tyle planów na Weekend, a Weekendu po prostu na to nie starczyło....

      Usuń
  7. wow, wow, wow!!!! TOLL Jesienne dekoracje spod Twojej ręki są piękne! I zdjęcia bardzo udane! Piękne! nie mogę wyjść z zachwytu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł... twoje okno pięknie się prezentuje, a dekoracje bajeczne, muszę i ja dekorować swój taras. Zdjęcia przepiękne, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień w swojej obfitości plonów daje duże możliwości do dekorowania....
      Serdeczności! :)

      Usuń
  9. No to szalejesz !!!!!!
    Ja może dzisiaj , może jutro wezmę przytargam z ogrodu dynie, tak czy siak jesień jest więc nie ma co się ociągać.
    Ach kiedyś też tak działałam florystycznie bo te Twoje okienka jak dzieła sztuki są !!!!!!
    Poduchy cudne , tez bym takie przygarnęła !!!! ściskam jesiennie, :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak tam te Twoje białe dyńki? Dużo ich masz? U mnie nie będzie ich wiele, bo i wiele krzaczków nie byłabym w stanie gdzieś ulokować. Ale parę dyniek już mam! :) Niestety dużo więcej pewnie ich nie będzie, bo liście złapały jakąś zarazę, na zdjęciach nawet nieco widać, taki jakiś srebny nalot i po prostu liście już obsychają.
      Koło tych poszewek trochę połaziłam, ale nie żałuję że kupiłam. Myślę, że świetnie się wpiszą także w klimat Bożego Narodzienia, są w sumie dość uniwersalne.

      Usuń
  10. Piękne okienko sobie zrobiłaś, niech zawsze świeci w nim słońce :) Dekoracje z dyniami w roli głównej bardzo mi się podobają, może ustawię jakieś na balkonie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ustaw!
      Dynie są dosyć trwałe, mogą długo stać i nic się z nimi nie dzieje... :)

      Usuń
  11. Jaką piękną masz jesień!!!! Jestem oczarowana zdjeciami, a ważka mnie powaliła! Poduchy cudne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz Ewcia, niestety Ja do szycia nie mam zdolności tak jak Ty, poszeweczki muszę kupywać... ;)

      Usuń
  12. Dekoracje są tak bogate i urzekające, a zdjęcia robisz fantastyczne. Pomysłowe okienko, nie dziwię się, że sąsiedzi podglądają. Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień jest tak obfita, że na każdym w sumie spacerze można nazbierać tyle naturalnego materiału, wystarczy tylko trochę własnej inicjatywy i pomysłu... Kocham ozdabiać darami natury. Jakieś patyki, suszki, kora, kasztany, szyszki, jarzębina, liście......... Plus do tego odpowiednie świece. Echhh.... Nie trzeba wydawać wielkich pieniędzy, żeby stworzyć miły nastrój. Rzeczami kupywanymi w sklepach łatwo zawalić dom, może będą cieszyć oko w jednym tylko sezonie, potem najczęściej już niewiadomo co z tym zrobić... A tak? Znudzi mi się to okienko, to rozbiorę na części pierwsze, dziką różę i te inne dodatki wyrzucę na kompostownik, a kijki przydadzą mi się do pomidorów...
      Pozdrowionka....

      Usuń
  13. Pięknie, pięknie, pięknie... po raz kolejny oczu nie mogę oderwać. Absolutnie wszystko mnie zachwyciło. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalnie czuję się zasypana komplementami... ;)))
      Niepowiem...Pochleb­stwa to pot­ra­wa, która bardzo mi sma­kuje...hihi! ;)

      Usuń
  14. Łał! łał łał i jeszcze raz łał... cudne okna! Cudnie wyglądają :))) Wszystko jest przepiękne ale okna są rewelacyjne :)))
    Ciągle się zastanawiam, skąd u ludzi tyle podłości skoro umieją tworzyć, wymyślać tak piękne rzeczy? Nie pojmuje tego...
    Pozdrawiam bardzo serdecznie i nieustająco łał, łał i łał :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kochana, przeze mnie się zaraz "załałujesz"... hihi!
      Zaraz do Ciebie lecę, bo dawno nie byłam....

      Usuń
  15. Coś pięknego. Masz talent niewątpliwy. Jedno zdjęcie, a zainspirowało Cię do zrobienia fantastycznych dekoracji. Kłaniam się w pas :) Podziwiam i ciepło pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu... Po prostu lubię to co stwarzam... :)

      Usuń
  16. Ale pięknie! Jak się patrzy, to radość z jesieni!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne okno wyszło Bardzo jesiennie już :-)
    A co sobie będziesz żałować? tak trzymać

    OdpowiedzUsuń
  18. Dorotko, jesteś jedną z moich ulubionych blogerek od zdjęć :)
    Ty tak pięknie wszystko pokażesz, zamkniesz piękno świata w aparacie :)
    Dziękuję ci :)
    Przepięknie wygląda teraz twoje okno :) Aż zazdroszczę :)
    Pozdrawiam kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poważnie? Czuję się zaszczycona...
      Kochana, takie okienko możesz sobie także wykombinować... W 99% to naturalne materiały. Parę razy spacer z dziwczynkami po jakimś parku, czy lesie i masz co trzeba!
      Serdeczności....

      Usuń
  19. Kochana, jak ślicznie. Cudowna jesień. Napatrzeć się mię mogę. Uściski posyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam już dwa razy tą Twoją chałkę drożdżową, niestety nigdy nie zdążę obfocić, bo pożreją.... ;)

      Usuń
  20. Hm ale się nagapiłam,bardzo lubię te wszystkie dyniowate ,jarzębiowate i kukurydziane.W te jesienne pluchy od razu przyjemniej w domu i zagrodzie ale mi dziś najbardziej wpadły w oko poduszki, u mnie zapanowało jakieś ponuradztwo a te poduszk kojarzą mi się ze świeżością,ale nic to w piątek atakuję stolicę może i ja coś upoluję.Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poduszki kupiłam w "Lebenslust" u mnie w mieście, były jeszcze z sercami z cekinów, ale to by była już chyba przesada...hihi! ;)

      Usuń
  21. Jejku jestem pod wrażeniem szczeka mi opadła.tak to pięknie wygląda- super pomysł z dekoracjami:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana... Dzisiaj zrobiłam wianek z dwóch rodzajów dzikiej róży, pomysł mi na to przyszedł bardzo spontanicznie... Właściwie zamierzałam zrobić z tych gałęzi coś innego, a wyszło............? Zobaczysz w następnym poście.

      Usuń
  22. Ha:) Też wsadziłam kukurydzę do wazonu ze wszystkimi piórami:) Piekna jesień u ciebie i doskonałe dekoracje. Pozdrowienia ślę gorące:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie strasznie na kukurydzę wzięło! Wczoraj dokupiłam dodatkowe kolbki! Są jeszcze inne kolorystycznie od tych co pokazałam w poście. W głowie zamysł już jest co z tego będzie, trzeba tylko zrobić....
      Serdeczności! ;)

      Usuń
  23. Kapitalny ten okienny pomysł. Twoja wersja podoba mi się znacznie bardziej niż inspiracja.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne to okno :) Genialne! I w ogóle pięknie u Ciebie w ogrodzie. A przy okazji dowiedziałam się jaka jest nazwa roślinki, którą od zawsze chciałam mieć. Chodzi mi o miechunkę :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po raz pierwszy mam tą roślinkę... Mam też nadzieję, że nie ostatni... Jeszcze trochę potrzymam ją w doniczce i potem wkopię do ziemi w ogrodzie.
      Pozdrówka...

      Usuń
  25. Bardzo przytulnie u Ciebie, świetny pomysł z tym oknem. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajnie wyczarowałaś to okno :-) i pasuje tam idealnie, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem (nieskromnie) tego samego zdania... ;)))

      Usuń
  27. Okno jest bajeczne! Tworzy aurę tej lepszej strony jesieni. Dynia i listki szydełkowane robią robotę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie czekam na tą lepszą stronę jesieni, bo narazie to albo zachurzone niebo, albo pada....
      Ba! Listki szydełkowe to właśnie ten najlepszy punkt dekoracyjny! ;)))

      Usuń
  28. Co za dekoracje!! Slicznosci)
    Moze i cos odgapie. ale u nas na razie latoo)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, Ja też próbowałam się oszukiwać... hihi! Jednak coraz chłodniejsze nocki i ranki (!), kiedy to jadę rowerem do pracy, uzmysłowiają, że ryzyko braku czapeczki na uszach może skończyć się dość marnie i boleśnie... Aura już niestety czysto jesienna.

      Usuń
  29. Też ostatnio wpadłam na tę inspirację. Twoje okno jest wypasione! Radośnie jesienne bym powiedziała :) A jeśli masz chęć na kolorową ozdobną kukurydzę, to mogę Ci odpalić nasionka Glass Gem. Jakby co, to daj znać na priv ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)