Blog o dopatrywaniu się radości w małych rzeczach, bo bez tych małych radości, przecież tych dużych by nie było... ;)


poniedziałek, 25 lipca 2016

Mazury (część2)

Witajcie!


Dzisiaj druga część zdjęć z Warmii i Mazur. Od razu na początku zaznaczam, że zawalę ten post zdjęciami natury, także  szukający inspiracji we wnętrzach czy aranżacji,  akurat dzisiaj nic tutaj nie znajdą.
Urlop nie był długi, bo tylko tydzień czasu, ale fotek narobiłam, że hooo, hoooooo... ;)
Łażenie po łąkach, mokradłach, rozlewiskach było dla mnie  fascynujące i powiem szczerze, że przez ten mój pobyt wolałam tam akurat spędzać czas z aparatem, niż nad jakimś jeziorem... Ba! Nawet przez ten tydzień nad żadnym nie byliśmy! Kto wie, może w następnym roku.
Na Mazurach zachwyca mnie zawsze powietrze! Jest o wiele lepsze, niż tu gdzie mieszkam, bo będąc tam na urlopie, oczy otwierałam już o trzeciej nad ranem i.... byłam wypoczęta! Cud!

Efektem są te zdjęcia wschodu słońca...Widok z posesji gdzie mieszkaliśmy.







W szarości świtu udało mi się uchwycić dzikie gęsi. Przylatują na rozlewisko, które jest w pobliżu domu mojej Mamy. Mimo, że byłam spory kawał od nich, przestraszyły się...


...i mogłam już je tylko zobaczyć na horyzoncie.


Oraz żurawie. Niestety zdjęcie kiepskiej jakości, bo zrobione z bardzo daleka. Są to ptaki bardzo płoche i sfotografować z bliska to nie lada wyzwanie. W ciągu dnia  słychać je często było (jak drą dzioby... hihi!), niestety ciężko jest podejść w ich pobliże.



Ci co mnie znają, wiedzą, że lubię fotografować insekty, a na Mazurach jest ich pełen wypas (łącznie z komarami, ale na te jakoś nie miałam chęci, a one na mnie wręcz przeciwnie...hihi!). Efekt na zdjęciach niżej. Niestety nie znam wszystkich nazw małych mieszkańców łąk... Może ktoś mi pomoże.

Rusałka osetnik


Rusałka pawik


Kraśnik pięciokropek (1)

Kraśnik pięcioplamek (2)

Rusałka kratkowiec

Polowiec szachownica

Czerwończyk nieparek (samiec)

Listkowiec cytrynek

Przestrojnik trawnik

Osadnik egeria

Karłątek ceglasty (1)

Karłątek ceglasty (2)

Lśniak szmaragdek







Pióronóg zwyczajny










Szablak krwisty




Szablak zwyczajny

I oto przykład, że do super zabawy dla dzieci niepotrzebne jest żadne Nintendo czy Play Station...


Joshua wybiegał się tutaj za wszelkie czasy.
(Na zdjęciu niżej w piżamie... A gumiaki to obowiązkowe obuwie jeżeli chce się spędzać urlop na wsi - informacja dla niezorientowanych mieszczuchów... ;) )


Rodzina łabędzi, która zadomowiła się na rozlewisku. Ciekawe, czy w przyszłym roku tam znowu będą...





Ulubiony porcelanowy komplet mojej Mamy...
Stary tak jak i Ja. Sękacz od Ali został skonsumowany właśnie w takiej atmosferze...


...i te zachody słońca!








I ten ostatni zachód, kiedy to zapakowaliśmy auto i ruszyliśmy w drogę powrotną tam gdzie te słońce zachodzi....


...z nadzieją, że wrócimy tutaj za rok!
(kto następny zaprasza?)  ;)))

38 komentarzy:

  1. ale fotorelacja, cudowny urlop:-)pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia.Wiadomo przecież.Mazury cud natury:)
    Ja nam plan przeprowadzki w niezaludnione zadupie.Ale to dopiero jak dzieciaki wyjdą z domu czyli za jakieś 15-20 lat:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał ....przepiękne foty !!!,a to zdjęcie z czerwonym kwiatem i ważką ,no ARCYFOTA !Wiesz teraz mogę napisać ,że "cudze chwalicie...swego nie znacie",ja się w dwa tygodnie temu zachwycałam Kretą ,a nasze Mazury takie cudne i jeszcze nie miałam okazji tam być :)))pozdrawiam i buziole zostawiam :) Lidka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważka miała mokre skrzydełka,zresztą jak się przyjrzysz zdjęciu, to zauważysz krople deszczu, dlatego dała się tak fajnie obfocić, bo po prostu nie uciekała...
      Uściski ślę Lidziu! ;)

      Usuń
  4. Pięknie to wszystko opisałaś i pokazałaś... buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No takich okazów u siebie byś nie wypatrzyła. a tu prosze...nie ma jak u mamy....zdjęcia stanowia dowód,że wstawałas wczesnym rankiem i kładłas sie późnym wieczorem:)) Kolory i szczególy fotografii zachwycają, wyobrażam sobie ile ich masz zrobionych....szkoda,że Ciebie na nich nie ma! Pozdrówka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęć napstrykałam coś około 1700(!!!) Aż mnie samej szczena opadła, jak zobaczyłam na kompie ile tego jest. Ale... Są to wielokrotne ujęcia jednych i tych samych "objektów", które wyszły lepiej, bądź gorzej... Aparat mam szybkostrzelny, także to też przyczyniło się do takiej ilości. Nie zatrzymam ich wszystkich, zostawię na pamiątkę tylko te najlepsze.
      Ja na zdjęciach?!
      O matko i córko! Tylko w wypadku jak schudnę z 20 kilo (do następnego lata mam czas... hihi!)

      Usuń
  6. Piękne zdjęcia. Przypomniały mi mój pobyt na Mazurach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, byłyśmy bardzo blisko od siebie... ;)

      Usuń
    2. Jednak świat jest mały:) Bywam tam bardzo często. Może w przyszłym roku?

      Usuń
    3. ...no to do zobaczenia w lipcu! Planujemy urlop w tym samym czasie jak w tym roku, tylko dłuższy.Moi przyjeciele z tąd (z Brühl) chcą też z nami jechać, czyli wyprawa na dwa samochody. Już teraz szukamy im zakwaterowania... Ba! Mazury to są jednak Mazury! :)

      Usuń
  7. Przepiekne zdjecia, cudne motyle i wspaniale labedzie..trwam w zachwycie.)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przecudowne widoki...piękne zdjęcia!!!
    pozdrawiam wakacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Marzą mi się Mazury... są takie cudne na zdjęciach a co dopiero na żywo. Zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na Mazurach jest cudownie.Te wschody słońca..., bogactwo owadów i innej zwierzyny- po prostu raj na Ziemi.Na pewno można tam odpocząć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna fotorelacja. Wszystkie te fruwające cudownie uchwycone. Na pewno wypoczęłaś. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kobieto jakie Ty robisz cuuuudne zdjęcia!!! Zakochałam się i w Mazurach, na których wstyd się przyznać, byłam tylko przejazdem, i w tych zdjęciach. Może dlatego, że podobnie jak Ty bardzo lubię fotografować przyrodę i zwierzęta.
    Piękne zdjęcia i piękne wspomnienia z wakacji, prawda?:) Na pewno nie raz jeszcze wrócę do tego posta...

    OdpowiedzUsuń
  13. Romantycznie i 100% naturalnie, cudnie :)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudne zdjęcia, wschody i zachody piękne. Takie zwykłe, a niezwykłe Mazury uchwyciłaś, masz szczególny talent podglądacza natury, w dodatku z tak bliska. :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdjęcia mega piękne, kocham makro fotografie, cudnie uchwyciłaś piękno natury w obiektywie. Brawo!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne zdjęcia, mogłabym oglądać bez końca. .. pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale zdjęcia, wow. Super fotorelacja. A gumiaki to faktycznie must have na wsi :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjne zdjęcia motyli i owadów w ogóle... :)

    OdpowiedzUsuń
  19. No rewelacja! I zdjęcia i relacja! Kocham taki wypoczynek na łonie naszej pięknej natury, a Polska jest na taki wypoczynek najlepsza :)Zdjęcie z lśniakami do wydrukowania i na ścianę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No coś Ty! Za mało mam wolnych ścian! hehe! Dlatego wszelkie ostatnio modne na blogach plakaty, grafiki etc., jakoś mało mnie ineresują... ;)

      Usuń
  20. Piękne zdjęcia porobiłaś :) A wypoczynek musiał się udać w takich okolicznościach przyrody :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dorota, po powrocie od babciu ubolewałam nad tym, że na łąkach coraz mniej motyli. A tu widzę że skrzydlate towarzystwo przeniosło się na przeciwny kraniec Polski ;)
    Pozdrawiam serdecznie
    p.s. Sękacz...mmm

    OdpowiedzUsuń
  22. Prześliczne zdjęcia. Zauroczyly mnie .Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. przepiekne zdjecia!!! .... i serwis do kawy tez cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne zdjęcia:) Mazury są niepowtarzalne, kiedyś spędzałam wakacje pływając jachtem po jeziorach mazurskich i to był fantastyczny wypoczynek. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Co tam moja chałupka przy tym pięknie przyrody !!!! Zdjęcia obłędne !!! Te wszystkie motylki ważki itp. niezwykłe !!!! I zachody słońca !!!! Przepieknie Dorotko !!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cześć Kochana, witam się wrześniowo :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mazury sa niesamowite! Sliczne te Twje zdjecia natury!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja już dołek spory wydeptałam czekając na twój kolejny post ;) Buziaki, Mam nadzieję, że nic złego się nie wydarzyło.

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepiękne zdjęcia, słowa są zbędne. Dobrze, że je podpisujesz, tyle zawłaszczania cudzych zdjęć w sieci. Wspaniałe! Nadrabiam bloga z wielką przyjemnością, a tego jednego motyla - rusałka pawik - też mam na zdjęciu, nawet nie widziałam, że tak się nazywa. Pozdrawiam serdecznie - Dominika.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Będzie mi miło jak zostawisz po sobie widoczny ślad w postaci komentarza... :)